r
CD REVIEWS:

2018 - 2016 - 2015 - 2014 - 2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2009 - 2008 - 2007 - 2006

Deströyer 666 Call of the Wild
Het Australische Deströyer 666 is na het uitbrengen van de vijfde langspeler ‘Wildfire’ in 2016 vooral op tour geweest. Om te voorkomen dat de band van de radar verdwijnt van de fans komt de band met een EP met als titel ‘Call of the Wild’. De vraag die veelal rijst bij zo’n tussendoortje is of het hier B-keuze nummers betreft die het album niet gehaald hebben of gaat het hier om nieuw werk?

Meer Lezen

Johansson & Speckmann From the Mouth of Madness
De Zweed Rogga Johansson en de tegenwoordig in Tsjechië wonende Amerikaan Paul Speckmann krijgen er gewoonweg geen genoeg van. Rogga Johansson speelt in maar liefst veertien bands (o.a. Paganizer, Megascavenger, Revolting, Ribspreader) en Paul Speckmann doet het iets rustiger aan en speelt in drie bands naast zijn nummer 1 band Master (Cadaveric Poison en Death Strike).  ‘From the Mouth of Madness' is het vierde album van Johansson & Speckmann.

Meer Lezen

Necrophobic Mark of the Necrogram
Necrophobic is geformeerd in 1989 door David Parland en Joakim Sterner met als doel een donkerdere variant death metal te creëren. David Parland (o.a. medeoprichter van Dark Funeral en Infernal) overleed op 42 jarige leeftijd veel te vroeg, Joakim Sterner ging volgas door met Necrophobic. Na een aantal demo's in de beginjaren verscheen in 1993 de EP 'The Call' en een paar maanden later was het debuutalbum een feit met 'The Nocturnal Silence'.

Meer Lezen

Thundermother Thundermother
Het Zweedse Thundermother heeft sinds het ontstaan in 2009 een aardige naamsbekendheid opgebouwd. Na de release van ‘Rock ‘N’ Roll Disaster’ en ‘Road Fever’ speelde de band op nagenoeg alle Europese festivals. In het voorjaar van 2017 kwam er een kink in de kabel toen vier van de vijf bandleden de band de rug toekeerde. Oprichtend gitariste Filippa Nässil ging niet bij de pakken neer zitten en vond nieuwe bandleden, ging de studio in en dat resultaat, het nieuwe album ‘Thundermother’, verschijnt op 23 februari via Despotz Records.

Meer Lezen

2018 - 2016 - 2015 - 2014 - 2013 - 2012 - 2011 - 2010 - 2009 - 2008 - 2007 - 2006

Latest CD reviews: