Midriff Doubts & Fears

Office4Music

Website: Midriff

Na het in 2012 in eigen beheer uitgebrachte ‘Broken Dreams’ komt het Oostenrijkse Midriff met de opvolger ‘Doubts & Fears’. Het album opent met “Outcry” gevolgd door “Playing a Role”, twee prima uptempo hardrock nummers welke lekker in het gehoor liggen en voorzien zijn van puik gitaarwerk met lekkere solo’s. Het popachtige “Only a Pawn” heeft het net niet. "Long Gone” is het eerste nummer dat op een ballad gaat lijken, opvallend hier is de zang welke bij vlagen weg heeft van Nick Holmes (Paradise Lost) ten tijde van de ‘Tragic Idol’ era. De zang wordt bij ‘Midriff’ overigens verzorgt door Paul Henzinger die tevens de drumpartijen voor zijn rekening neemt. “Mind’s Health” heeft alle ingrediënten voor een ballad, een lekkere solo en deprimerende teksten. “Safehouse” rockt er weer vrolijk op los gevolgd door “Death Row” en “What’s left” twee midtempo songs die niet al te veel om het lijf hebben. “In My Cage” is weer een ballad en is er 1 van dertien in een dozijn. “Regular Monster” en “Less Than Expected” zijn weer up tempo nummers en komen precies op tijd waarmee dit album niet langzaam als een nachtkaars uitgaat. Het album sluit af met “I Can’t Say” en "Soul To Burn” twee midtempo rock nummers. Bonus track is de akoestische versie van “Long Gone”.

Uiteindelijk een verdienstelijk rock album van de drie Tiroler mannen bestaande uit de broers Jeremy en Joshua Lentner en de al eerder genoemde zanger/drummer Paul Herzinger. Het album is vanaf 29 mei verkrijgbaar en wordt uitgebracht door Office4Music.

Trackslist:
01. Outcry
02. Playing A Role