The Haunted Exit Wounds

Century Media Records

The Haunted

Voor mij is The Haunted nog altijd die opvolger van At The Gates. Echter, deze mannen draaien in deze opstelling ook al dik 15 jaar mee. Volgens mij heb ik ook net de 30 aangetikt, en word ik een beetje oud. Deze mannen slaan met ‘Exit Wounds’ gewoon weer oude wegen in. Dit heeft misschien te maken met de terugkeer van Marco Aro, waarmee de band twee lekker thrash platen opnam begin jaren 2000. Of zou het ook de terugkeer zijn van Adrian Erlandsson? Deze man ramde het geheel vroeger ook al aardig dicht.

Ook hij bewijst zich op ‘Exit Wounds’ weer, en opent met een paar lekkere beukers die net zo goed op ‘The Haunted’, of ‘The Haunted Made Me Do It’ konden staan. Verre van origineel, maar de mannen laten horen nog steeds lekker in het gehoor liggende riffs te kunnen schrijven, die zich goed laten stuwen door vette drums. Ook is er afgestapt van de cleane zang van ‘Unseen’ en ‘Versus’. Dat doet mij ook deugd, want ik moet zeggen dat de progressieve platen van deze mannen mij niet echt konden boeien. Geef mij maar nummers "Cutting Teeth", "Trend Killer"of My Enemy. Vooral de laatste is heerlijk, alleen met 1:01 wat aan de korte kant.

Ondanks het feit dat The Haunted weer terugkeert naar hun roots, zullen ze hier vast wat fans mee kwijt raken. Op ‘Unseen’ werd toch uit een ander vaatje getapt, en trok andere fans. Wat mij betreft maken deze zwepende Zweden met deze plaat een prima comeback aan het thrash front. Toegegeven, ze hebben betere albums gemaakt, maar deze plaat straalt gewoon weer speelplezier uit. Gesteund door een prima productie, zoals gewoonlijk is dit gewoon een lekker hapje. Soort bacon zoutjes, dat kan eigenlijk niet mis gaan. (Koos van Marle)

01. 317
02. Cutting Teeth
03. My Salvation