Supersuckers Get The Hell

Steamhammer / SPV

Website: Supersuckers

Het Amerikaanse Supersuckers heeft onlangs hun negende album afgeleverd, dat de titel ‘Get The Hell’ heeft meegekregen. Het album is het eerste studio album van de band in vijf jaar en tevens het debuut voor Steamhammer / SPV. ‘Get The Hell’ werd opgenomen in Willie Nelson's beroemde Arlyn Studio in Austin, Texas en werd gemixt door Dwarves frontman Blag Dahlia en Andy Carpenter.

Na een kort intro trapt de band af met het uptempo “Get The Hell” waarbij de song voorzien is van scheurend gitaarwerk, krachtige drumpartijen en rauwe zangpartijen. Wat verder opvalt zijn de goed in het gehoor liggende, meerstemmige refreinen. “Something About You” gaat vervolgens van start met rockende riffs, ondersteund door een ronkende basslijn en melodieuze zangpartijen. “Fuck Up” is net wat meer bluesy georiënteerd. Verder zijn de teksten voorzien van de nodige humor, luister bijvoorbeeld maar eens naar het catchy “High Tonight”. Verder komen we dan nog de geslaagde Depeche Mode cover “Never Let You Down Again” tegen. Maar ook nummers als “Disaster Bastard” en “That’s What You Get For Thinkin‘” mogen genoemd worden. Zo worden we vijfendertig minuten lang getrakteerd op ongecompliceerde rock ’n roll gemixt met de nodige dosis blues, country en punk invloeden waarbij de songs veelal voorzien zijn van pakkende melodieën, catchy refreinen en gierend gitaarwerk. Verder wijkt alleen het afsluitende “Rock On”, een cover van Gary Glitter enigszins af van het beproefde recept.

Al met al weet de band met ‘Get The Hell’ een zeer degelijk rock ’n roll album af te leveren waar de energie vanaf spat. De Supersuckers is dan ook niet zomaar een band, maar zoals ze zichzelf noemen “The Greatest Rock n Roll Band In The World”.

01. Intro
02. Get The Hell
03. Something About You