Suns Of Stone Suns Of Stone

Bad Reputation

Website: Suns Of Stone

Het Canadese Suns Of Stone heeft eind januari hun gelijknamige debuut uitgebracht. De band bestaat sinds begin 2012, waarbij er voornamelijk in rockbars werd opgetreden in Ottawa. In 2012 bracht de band ook een EP uit die door de band zelf gefinancierd werd. Deze Ep kon lovende kritieken rekenen en inmiddels heeft de band getekend bij het Franse Bad Reputation records. Het nieuwe album werd opgenomen in de Audio Valley Studios in Ottawa geproduceerd door de band zelf. De stijl van de band ligt in het jaren zeventig rock straatje, voorzien van de nodige Southern bluesrock invloeden waarbij de band zich heeft laten inspireren door bands als Lynyrd Skynyrd, The Black Crowes, Deep Purple, Rainbow, Led Zeppelin en Rival Sons.

Zo gaat het album van start met “Hold On Me” waarbij de song voorzien is van drijvende riffs, krachtige zangpartijen en prima gitaarwerk. Ook de volgende songs zijn voorzien van de nodige old school classic rock invloeden. Zo is “Down The Road” een heerlijke song voorzien van indringende riffs en sprankelende solos. Tevens zijn de songs voorzien van verschillende invloeden zoals classic rock en blues, maar daarbij zijn er ook sporen van Southern rock terug te horen. “Sun Don’t Shine” gaat ingetogen van start, waarbij de song voorzien is van de nodige country invloeden. Na enkele minuten gaat de song over in een heerlijk tempo waarbij ik qua zang zelfs aan een band als The Cult moet denken. Luister echter ook eens naar een nummer als “For Some Reason” dat voorzien is van een stampend ritme en geweldige zangpartijen waarbij de song me wat aan een band als Rush doet denken Het album wordt vervolgens afgesloten met de Southern rock ballad “Piece Of Mind”.

Met dit debuut heeft Suns Of Stone een zeer degelijk rock album afgeleverd, voorzien van een tiental krachtige rock songs. Wat betreft de productie valt er niet veel te klagen, zo is het geluid zuiver en helder. Fans van klassieke jaren zeventig rock, blues en Southern rock moeten deze band dan ook zeker eens gaan beluisteren.

01. Hold On Me
02. Rise Up
03. Stormbringer