V8 Wankers Got Beer?

Steamhammer / SPV

V8 Wankers

Het is alweer 2 jaar geleden dat het album ‘Iron Crossroads’ van de Rock 'n Roll band V8 Wankers is uitgekomen. Maar niet getreurd, de band heeft het afgelopen jaar niet stilgezeten en onlangs is het zevende album van de Duitse feestvierders verschenen. Het album heeft de titel ‘Got Beer?’ meegekregen en het zal niemand verbazen dat ook deze schijf weer vol staat met pure, uptempo rock voorzien van humoristische teksten over drank, drugs en vrouwen.

Zo opent het album met het uptempo “Got Beer?”, voorzien van vuige rock ‘n roll riffs, ruige zang, spetterend gitaarwerk en krachtige drumritmes, waarbij ik zo nu en dan zelfs aan Peter Pan Speedrock moet denken. Ook het volgende ”Bust The Wind” ligt in hetzelfde straatje. Nummers als “Long Spoon”, “Road Hog” en “ zijn weer wat meer gebaseerd op AC/DC achtige riffs en structuren waarbij een band als Rose Tatoo ook nog even om de hoek komt kijken. Verder zijn de nummers zijn voorzien van luchtige, goed in het gehoor liggende teksten. Wat echter wel opvalt is dat de uitspraak van zanger Lutz Vegas niet altijd even duidelijk is waardoor het geheel wat moeilijk te volgen is. Nu heeft het verder weinig zin om alle nummers te gaan bespreken, het album is namelijk gewoonweg voorzien van vijftien ronkende, sleasy, catchy, uptempo songs. Luister bijvoorbeeld maar eens naar het ronkende “We´ll Fight Them All”, het uptempo “Yeah She´s A Bitch” of het afsluitende “Why Lie I Want A Beer”.

Met ‘Got Beer?’ hebben de Duitsers van V8 Wankers opnieuw een old school rock ’n roll album afgeleverd. Origineel klinkt het allemaal niet, maar dat mag de pret niet drukken. De productie klinkt net als de voorganger heerlijk rauw en dat is precies zoals een band als deze hoort te klinken. Fans van bands als AC/DC, Rose Tattoo of Motörhead en uiteraard Peter Pan Speedrock moeten deze band maar eens gaan beluisteren.

01. Got Beer?
02. Bust The Wind
03. Kick The Bucket