Truth Corroded The Saviours Slain

AFM Records / Rock Inc

Website: Truth Corroded

Truth Corroded is een Australische thrash/death formatie die al sinds 1997 actief is. De band heeft op de valreep van 2013 hun vijfde album, getiteld ‘The Saviours Slain’ afgeleverd. Nu moet ik echter bekennen dat ik de band niet kende, maar het voorgaande ‘Worship The Bled' (2011) schijnt overal prima te zijn onthaald waarmee de band uiteindelijk voet aan de grond kreeg in onder meer Japan en Europa.

Het album gaat van start met een kort gesproken intro in de vorm van “Precipe”, waarna de band uit de startblokken schiet met het felle “They Are Horror”. Wat we te horen krijgen is agressieve, Amerikaans getinte thrash, voorzien van melodieus en flitsend gitaarwerk. Verder is het Craig Locicero (Forbidden, SpiralArms) die een prima gastbijdrage levert door een spetterende solo af te leveren. Wat betreft de opnames van 'The Saviours Slain', hiervoor werd de hulp ingeroepen van drummer Kevin Talley (Battlecross, Daath, Misery Index, Chimaira) en ik moet toegeven, de agressiviteit spat er werkelijk vanaf. Luister bijvoorbeeld maar eens naar nummers als “A Feeding Enemy”, of het wat langzamere “Sea Of Flames”. Tijdens “Last Of My Flesh” is het Brett Hoffman van Malevolent Creation die een deuntje meespeelt. Het voorlaatste “I Misery” bevat vervolgens prima, melodieus gitaarwerk waarbij zanger Jason North zijn logen uit zijn lijf schreeuwt. “Hallowed Black Sun“ gaat van start met dreigend gitaarwerk waarna de song in een moordend tempo verdergaat en het album op gepaste wijze afsluit.

Al met al is ‘The Saviours Slain’ een prima, afwisselend album. Wat betreft de productie, het geluid is krachtig en helder dus wat dat betreft valt er niet veel op aan te merken. Fans van agressieve, moderne thrash, voorzien van rauwe zang en felle riffs en flitsende solo’s kunnen met deze release wel uit de voeten. Ik ben dan ook erg benieuwd wanneer de band de overtocht naar europa maakt zodat ik ze eens live kan aanschouwen.

01. Precipe
02. They Are Horror
03. The Fall Endless