Running Wild Resilient

Steamhammer / SPV

Running Wild

In 2012 verscheen het album ‘Shadowmaker’ van het Duitse Running Wild dat na de break in 2009 ineens terug was met een nieuwe release. De band onder leiding van zanger / gitarist Rock ´n Rolf heeft echter niet stilgezeten en sinds een tijdje ligt het album ‘Resilient’ in de schappen. In thuisland Duitsland heeft de band nog een behoorlijke fanbase, echter in Nederland is de band nooit echt groot geweest maar of dit ooit zal veranderen betwijfel ik ten zeerste na het beluisteren van de deze nieuwe release.

Net als op de voorgangers krijgen we een aantal songs voorgeschoteld met catchy riffs en simpele zanglijnen die goed in het gehoor liggen. Net als op de voorgangers blijft het accent van Rolf het grootse struikelpunt. Luister bijvoorbeeld maar eens naar nummers als “Resilient”, of het uptempo “The Drift”. Wat we verder voorgeschoteld krijgen zijn ronkende riffs, melodieus gitaarwerk en hier en daar degelijk solowerk zoals tijdens “Desert Rose”. Verder bevat het album echter het standaard werk, dat niet op weegt tegen het oudere werk van de band. Echte uitschieters bevat het album dan ook niet en net zoals het voorgaande album is de afsluiter, het bijna tien minuten durende “Bloody Island” het hoogteput van het album.

Net als de voorganger ‘Shadowmaker’ klinkt het album zeer herkenbaar en zullen de fans in hun nopjes zijn. Met ‘Resilient’ zullen er echter geen nieuwe fans gevonden worden. Verder is de productie, die ook dit keer in handen lag van Rolf Kasparek prima in orde, waarbij het geluid helder en fris klinkt. Naast de normale uitvoering is er tevens een special limited edition digpack verschenen met twee bonustracks in de vorm van “Payola & Shenanigans” en “Premonition”.

01. Soldiers Of Fortune
02. Resilient
03. Adventure Highway