Rebellious Spirit Gamble Shot

Steamhammer / SPV

Rebellious Spirit

Rebellious Spirit is een nog zeer jonge Duitse sleaze rock band waarvan de leden nog maar tussen de zeventien en twintig jaar oud zijn. De band werd in 2010 opgericht en bracht afgelopen juni hun debuutalbum, getiteld ‘Gamble Shot’ via Steamhammer / SPV uit. Volgens eigen zeggen is de band beïnvloed door acts zoals Mötley Crüe, Poison, H.E.A.T., Hardcore Superstar en Reckless Love. Het album werd in de periode tussen september 2011 en februari 2012 opgenomen in de Cubeaudio Studio’s in Göttingen waarbij er slechts in de weekenden werd opgenomen in verband met de schoolverplichtingen doordeweeks.

Het album gaat van start met ”Let’s Bring Back”, een prima hardrock song, al doet de openingsriff me wel wat aan Iron Maiden doet denken. Verder zijn de zangpartijen van Jannik, de jongste van het stel prima te noemen. Ook het volgende “Sweet Acces Right” kan mij wel bekoren, zo bevat de song de nodige dosis melodie en is het goed te horen dat Jannik goed heeft geluisterd naar het oudere werk van Guns ’n Roses zanger Axl Rose. “Change The World” is vervolgens een rustige ballad waar de band zich van een andere kant laat horen. “Lights Out” is een prima uptempo song, voorzien van degelijk gitaarwerk. Ook een nummer als “Forever Young” mag er zijn. Natuurlijk zijn de teksten van deze band nog niet zo hoogstaand, maar dat is de band door hun jonge leeftijd vergeven. Het album wordt vervolgens op gepaste wijze afgesloten door het uptempo “Rock It”, dat voorzien is van een aanstekelijk refrein.

Al met al weten deze jonge gasten een degelijk album af te leveren. Natuurlijk moet de band nog veel leren maar met de nodige begeleiding zal dat wel goedkomen. Verder valt er aan de productie niet veel af te dingen, deze is prima in orde. Fans van degelijke hardrock en sleaserock die in het straatje ligt van eerder genoemde bands, moeten deze band maar eens een kans geven. Ik ben in ieder geval benieuwd naar een volgend album en hoe de band zich in de toekomst zal ontwikkelen. Naast de tien tracks die het reguliere album bevat is er ook een digipack uitvoering verkrijgbaar welke een drietal video’s als bonus tracks bevat.

Tracklisting:
01. Let’s Bring Back
02. Sweet Acces Right