Mad Max Interceptor

Steamhammer / SPV

Mad Max

Afgelopen jaar bracht de Duitse hardrockband Mad Max nog het album ‘Another Night Of Passion’ uit. Mad Max werd in 1982 opgericht door zanger Michael Voss, gitarist Jürgen Breforth, bassist Roland Bergmann en drummer Axel Kruse die anno 2013 opnieuw deel uitmaken van de lineup. Met het uit 1987 stammende ‘Night Of Passion’ stond de band op het punt om internationaal door te breken, echter door strubbelingen met de toenmalige platenmaatschappij gebeurde dit niet. Inmiddels heeft de band een nieuw album afgeleverd die de titel ‘Interceptor’ heeft meegekregen.

Het album begint met “Save Me” dat rustig van start gaat. Wat we vervolgens voorgeschoteld krijgen is een prima rocksong voorzien van catchy zangpartijen van Michael Voss die de boventoon voeren. Verder is de song voorzien van scheurend gitaarwerk en degelijke drumpartijen. “Godzilla” is vervolgens een melodieuze hardrock song die goed in het gehoor ligt en voorzien is van krachtige refreinen. “Rock All Your Life” is een gelikte rock song, in de trant van het oudere werk van een band als Def Leppard. De ballad “Five Minute Warning” werd vervolgens geschreven met de Amerikaanse songwriter Van Preston in Nashville nadat de band op het Rocklahoma festival had opgetreden. Wat betreft de tekst van “Streets Of Tokyo”, deze werd geschreven door voormalig Scorpions drummer Herman Rarebell. Verder komen we op het album dan nog de song “Show No Mercy” tegen, die voor deze release opnieuw werd opgenomen. De song was oorspronkelijk op het uit 1987 stammende album ‘Night Of Passion’ te horen was. Tevens komen we op het album dan nog The Sweet cover “Turn It Down” tegen welke het album afsluit.

Met ‘Interceptor’ heeft Mad Max opnieuw een degelijk rockalbum afgeleverd voorzien van de nodige passie en melodie. De songs op het album liggen goed in het gehoor en fans van het eerdere werk van de band zullen deze release dan ook zonder aarzelen aan kunnen schaffen.

01. Save Me
02. Godzilla
03. Sons Of Anarchy