Godslave In Hell

Day One / H'art

Godslave

Het Duitse Godslave is in 2008 opgericht en in de vrij korte loopbaan van de band zagen twee volwaardige albums het levenslicht en werden er een viertal EP’s uitgebracht, als dan niet in eigen beheer. Inmiddels heeft de band een nieuw album klaar dat de titel ‘In Hell’ heeft meegekregen en op 27 september is verschenen. Wat de band ons voorschotelt is krachtige, energieke thrash metal, voorzien van aanstekelijke riffs, gedreven drumpartijen en rauwe, goed in het gehoor liggende zangpartijen.

Zo gaat het album van start met het uptempo “Here Comes The Crew”, waarbij de band de Duitste thrash invloeden van bands als Kreator, Destruction en Sodom weet te mixen met de melodieuze thrash uit de Bay Area. Vervolgens gaat het verder met het krachtige “New Blood”, dat voorzien is van messcherpe riffs, uptempo drumwerk, prima solo’s en de nodige groove. Met “I.N.R.Inc” doet de band er qua felheid nog een stapje bovenop en word het gaspedaal nog eens flink ingetrapt. Tijdens “This One Step” gaat het tempo vervolgens wat omlaag dat resulteert in een vette song, voorzien van slepend gitaarwerk en de nodige passages om de nekspieren eens goed te trainen. De openingsriff van “In Hell” doet me vervolgens wat aan Exodus denken, waarbij de song tevens voorzien is van voortreffelijk gitaarwerk van Michael Meyer en Bernhard Lorig. Ook de rest van de songs bevallen mij, wel. Luister bijvoorbeeld maar eens naar het hakkende “S.O.S. (Slave Our Souls)” of het groovende “Not Saved But Avenged” waarbij ik wel wat invloeden van Anthrax en Overkill in terug hoor. Het album wordt vervolgens op gepaste wijze afgesloten met het slepende, bijna bombastisch klinkende “I Am Legion”.

Al met al weten de heren van Godslave een degelijk, krachtig en gedreven thrash album af te leveren waarbij de band de juiste combinatie heeft weten te vinden van felle thrash, groove en melodie. Fans van bands als Exodus, Testament, Overkill, en van de Duitse collega’s van Destruction, Sodom en Kreator moeten deze band zeker eens gaan beluisteren.

01. Here Comes The Crew
02. New Blood
03. I.N.R.Inc