Evil Legenda Neskrotnych Zivlov

Black Devastation Records

Website: Evil

Na diversen split single’s, demo’s en EP’s is eind 2013 het eerste volwaardige album verschenen van Evil. Nu zijn er al ontelbare bands met dezelfde naam uit landen als Polen, Mexico, Brazilië, Japan en Denemarken maar dit is dus de Slovaakse versie van de band. Deze black metal versie werd in 2001 opgericht en sinds 2012 maakt Carpath deel uit van de band. Verder ontbreek elk spoor van informatie, waardoor ik het dan ook kort zal houden.

Na het intro gaat het album van start met “A Birth Of The Unfortunate One Among Men”. De song is voorzien van ijzige zangpartijen welke worden ondersteund door krachtige blastbeats en monotone riffs waarbij ik moet denken aan het oudere werk van bands als Emperor en Gorgoroth. “A Bitter Return To Innocence” is een uptempo song, voorzien van de nodige tempowisselingen en afwisselende passages, maar het tempo blijft er over het algemeen goed inzitten. Tijdens “Battling The Demons” wordt het gaspedaal vervolgens nog eens wat dieper ingetrapt en bevat de song enkele fraaie tempowisselingen dat zorgt voor de nodige afwisseling. Het voorlaatste “Of Wolf And Woman Born” is voorzien van een mooie melodieuze passage waardoor de song de nodige atmosfeer bevat. Het album wordt op gepaste wijze afgesloten met het felle “Too Weak For Her World” waarbij de band op vernietigende wijze doorrost zonder enige concessies te doen.

Al met al weet de band een redelijk album uit te brengen, waarbij de vijf songs en het intro in totaal zo’n 41 minuten beslaan waardoor het gemiddelde per song zo rond de zeven minuten komt te liggen. Wat betreft de productie, deze is net zoals veel underground black metal albums nogal primitief en old-school.

01. Intro
02. A Birth Of The Unfortunate One Among Men
03. A Bitter Return To Innocence