Bullerslug Cheer Up Goth!

Suburban Records

Bullerslug

Bullerslug werd in 2011 opgericht rondom zanger Bastiaan Bosma (ex-Aux Raus, Coevorduh) en eind maart is het debuut ‘Cheer Up Goth!’ verschenen. In de gelederen vinden we verder onder meer gitarist Ryanne van Dorst, drummer Josha Nuis, bassist Gijs Loots (Houses) en gitarist Thomas Sciarone (Malkovich, ex-The Devil’s Blood), niet de minste om het zo maar te noemen.

Het geluid van de band ligt ergens tussen de rock, metal en punk, waarbij het geheel is voorzien van stuwende ritmes en gierend gitaarwerk. Zo gaat het album na een kort intro van start met het stampende “Bombardus”, de song is voorzien van prima riffs, scheurend gitaarwerk en krachtige vocalen van Bastiaan Bosma. Verder geven de meerstemmige refreinen de song een wat punkachtige sfeer mee. Ook het volgende “Read A Book” is voorzien van punkachtige invloeden, waarop het midtempo “WWIII” van start met jankende honden en een didgeridoo. “Be A Bum” hakt er vervolgens heerlijk in. Wat overigens opvalt zijn de afwisselende vocalen, zo bevatten de songs cleane stuken, rauwe, schreeuwerige, hysterische passages en meerstemmige meezingbare refreinen. Luister bijvoorbeeld maar eens naar een nummer als “Boring In China”, of het uptempo “Rash” dat opnieuw een hoog punk gehalte bevat. “Bickering” is voorzien van groovend gitaarwerk, terwijl het voorlaatste “Needs” de boel nog eens behoorlijk opzweept. Het album wordt vervolgens op gepaste wijze afgesloten met het stevige “Mini Macho” dat voorzien is van uptempo riffs, fel gitaarwerk, meerstemmige zangpartijen en krachtig drumwerk.

Al met al weet Bullerslug met ‘Cheer Up Goth!’ een zeer degelijk album af te leveren. De elf nummers op het album liggen goed in het gehoor en de band weet dan ook mede door de jarenlange ervaring hoe ze songs moeten schrijven. Verder zit het met de productie ook wel goed, het album klinkt dan ook helder en fris. Fans van ongecompliceerde rock met een rauw punkrandje moeten deze release dan ook zeker eens gaan beluisteren.

01. Bombardus
02. Read A Book
03. WWIII