Witchsorrow God Curse Us

Rise Above Records / Suburban

Witchsorrow

Het tweede album, getiteld ‘God Curse Us’ van het uit Hampshire, Engeland afkomstige Witchsorrow zal op 28 mei via Rise Above Records uitkomen. De band werd in 2005 opgericht en in 2010 verscheen het gelijknamige debuut. Het nieuwe album werd opgenomen in Chris Fielding’s ‘Foel Studios’ in Wales (Electric Wizard, Hawkwind, Primordial) tijdens Halloween. Wat de band ons voorzet is epische, non-pretentieuze Doom, zonder ook enige concessies doet op het commerciële vlak.

Maar wat moet je nu in een album review over een band als Witchsorrow schrijven, de riffs zijn ultra traag en zo zwaar als het maar kan zijn. Luister maar eens naar opener “Aurora Atra“, of het titelnummer “God Curse Us All” waarbij je al snel geneigd bent om het volume tot standje elf open te draaien. Natuurlijk liggen ook de invloeden van een band als Black Sabbath er dik bovenop. Bij “Masters Of Nothing” gaat het tempo vervolgens behoorlijk omhoog, en krijgen we een uptempo nummer voorgeschoteld, met natuurlijk nog steeds de bewuste Sabbath invloeden. Ook de rest van de songs op het album zijn voorzien van krachtige riffs, grimmige zangpartijen en duistere, beklemmende sfeer zoals het heavy “Megiddo” of het sinistere “Breaking The Lore”. Het album wordt vervolgens geheel in stijl afgesloten door het ruim negen minuten durende “Den Of Serpents“.

Met ‘God Curse Us’ zet de band ons een uur lang compromisloze doom voor met een grote hoofletter D van het zwaarste soort, fans van light metal kunnen deze release dan ook maar beter overslaan. Volgens frontman Necroskull was het streven van de band dan ook om het werk, waar Black Sabbath in de jaren zeventig mee gestart was, af te maken. Het is dan ook niet voor niets dan de invloeden van deze legendarische band sterk aanwezig zijn. Verder is deze release zeker ook een aanrader voor fans van bands als The Obsessed, St. Vitus, Pentagram en Winter.

01. Aurora Atra
02. God Curse Us All
03. Masters Of Nothing