Strenght Approach With Or Without You

GSR Music

Strenght Appoach

Het album ’ With Or Without You’ van de Italiaanse hardcore band Strenght Approach is op 30 maart via GSR Music uitgekomen. Het album is de opvolger van het uit 2008 stammende ‘All the Plans We Made Are Going to Fail’. De band bestaat al sinds 1996 en heeft inmiddels vele Europese tours achter de rug met bands als Cro-Mags, H2O en Sick Of It All om er enkele te noemen. Zo was de band afgelopen maart in ons land nog te zien in het voorprogramma van Madball.

Wat we voorgeschoteld krijgen is agressieve, felle hardcore die in het straatje ligt van een band als Sick Of It All, maar ook komt Hatebreed even om de hoek kijken. Luister bijvoorbeeld maar eens naar opener “Eye For An Eye”, of het zeer felle “Revenge Is Mine”. Zo zijn de song voorzien van vette riffs, furieuze schreeuwerige vocalen en worden ook de nodige hardcore koortjes niet geschuwd. Met “In The Belly Of The Beast” doet de band het vervolgens wat rustiger aan om met nummers als “F.T.D.“, en “In Your Face” het gaspedaal eens diep in te trappen. Het album wordt vervolgens afgesloten met het zeer felle “Dance Hard Or Die”, waar de heren nog eenmaal demonstreren waar hun roots liggen.

In een tijdsbestek van nog geen vijfentwintig minuten weet de band er elf felle, New York getinte hardcore nummers doorheen te rammen. Voor hardcore begrippen is dit redelijk normaal, maar wat mij betreft net iets aan de korte kant. Dat neemt echter niet weg dat de band met ‘With Or Without You’ een zeer degelijk album heeft weten af te leveren. Wat betreft de productie, het album is voorzien van een helder, vet geluid dus wat dat betreft valt er niets te klagen.

01. Eye For An Eye
02. Stand Your Ground
03. Do Or Die