Slash Apocalyptic Love feat. Myles Kennedy And The Conspirators

Roadrunner Records

Slash

Slash behoeft natuurlijk geen enkele aankondiging meer. De uitzonderlijke Amerikaanse gitarist bracht na een lange loopbaan in Guns N' Roses, Slash’s Snakepit en Velvet Revolver in 2010 uiteindelijk zijn eerste soloalbum uit. Op dit solowerkje, getiteld ‘Slash’ kreeg hij onder meer de hulp van Ian Astbury, Izzy Stradlin, Ozzy Osbourne, Fergie, Chris Cornell, Lemmy Kilmister, Dave Grohl, Duff McKagan, Kid Rock en Iggy Pop. Tijdens de tour die hierop volgde, was het Myles Kennedy van Alter Bridge die de zangpartijen voor zijn rekening nam en die ook met twee liedjes op ‘Slash’ te horen was. Een prima keuze, en zo dacht Slash er ook over want op dit tweede album is het Kennedy die alle liedjes inzong, en zelfs meeschreef aan de muziek en de teksten.

Natuurlijk is de ervaring van Slash en Myles van grote waarde voor het succes van dit album, en het resultaat mag er dan ook zijn. Zo wordt het album afgetrapt met het stevige “Apocalyptic Love”, gevolgd door het energieke, uptempo ”One Last Thrill”. Beide songs zijn natuurlijk voorzien van het herkenbare gitaargeluid van topgitarist Slash, maar ook de zangpartijen van Myles klinken vertrouwd. Dit komt natuurlijk door het typische, Amerikaanse geluid van Kennedy’s eigen band zoals goed te horen is aan nummers als “You're A Lie “. Het volgende ”No More Heroes“ valt op dankzij het prachtige gitaarintro en de toegankelijke refreinen. Ook ”Anastacia” kent dezelfde kenmerken. Verder worden we dan nog verrast met het krachtige ”Hard & Fast“. Tegen het einde van het album vinden we dan nog het herkenbare “Shots Fired”. Het album wordt op prima wijze wordt afgesloten met “Crazy Life” dat opnieuw is voorzien van een hoog meezing gehalte net als eigenlijk alle songs op het album.

Met ‘Apocalyptic Love’ heeft Slash in ieder geval een van zijn beste albums afgeleverd na zijn vertrek bij Guns N’ Roses. Waar het vorige album van Slash gedragen werd door de verschillende gastenmuzikanten en rocksterren, is het resultaat van ‘Apocalyptic Love’ een stuk bevredigender. De songs vormen dit keer, mede door zanger Kennedy dan ook een beter geheel, waar de stabiele ritmesectie ook een handje aan heeft meegedragen. Het album werd net als het voorgaande album geproduceerd en gemixt door Eric Valentine (Queens Of The Stone Age, The All-American Rejects) die een prima, helder en transparant geluid heeft neergezet.

01. Apocalyptic Love
02. One Last Thrill
03. Standing In The Sun