Sinister The Carnage Ending

Massacre Records

Sinister

Verandering van spijs doet eten, want de bezetting van Sinister is weer eens compleet veranderd, op frontman en brulboei Aad Kloosterwaard na. De nieuwe bezetting, wat gewoon een voortzetting is van de band Absurd Universe, levert hiermee de 10e plaat af van Sinister.

Na een sinister (see what I did there) intro gaat de band meteen goed van start met “Unheavenly Domain” wat er goed inhakt. Vooral valt het gortdroge geluid op en de gitaren die lekker duidelijk in de mix staan. “Transylvania” brengt zelfs wat melodie voort, maar ook lekker ouderwets death metal gebeuk en een gierende solo. Na de solo volgt een verdomd aardig riffje wat het geheel wat extra’s geeft. “My Casual Enem”’ is eigenlijk het vorige nummer, maar dan nog een keer. “Crown of Thorns” begint met een slepende intro alvorens echt los te gaan. Het titelnummer ramt echter meteen volle kracht vooruit en remt pas af richting het einde. “Oath of Rebirth” is een langzaam nummer wat hier en daar wel aan Morbid Angel doet denken. “Regarding The Imagery” is meer van hetzelfde als de eerste nummers, en “Blood Ecstacy” is niet heel veel anders, maar wel nog lekker wat solo-geweld. ”Defamatory Content” kent ook weer een langzaam intro maar hakt vervolgens stevig door en “Final Destroyer” houdt een beetje het midden tussen langzaam en snel.

Verder staan er op de schijf nog een vijftal covers. Whiplash’s “Spit On Your Grave” wordt er in death metal style nou niet meteen beter van maar klinkt aardig. “Succubus” komt van Massacre’s ‘From Beyond’ dus is sowieso al een topnummer, maar mist dat o zo kenmerkende gitaargeluid. “Swing Of The Axe” van Possessed klinkt wel degelijk vetter dan het origineel. Ook “Dethroned Emperor” komt goed uit de speakers zetten alleen passen death metal vocalen daar toch niet goed bij. Blood Feast’s ”Face Fate” klinkt moddervet, maar daar heb ik ooit alleen maar een brakke versie van gehoord.

Over het algemeen is dit een solide death metal album. Niks spannends, goed geluid, lekker rossen. Allemaal prima. Het is wellicht allemaal wat saai voor de mensen die meer verwachten, maar als je gewoon een potje wil rossen en er niet om maalt dat alles hetzelfde klinkt, is dit een prima album. (Thomas van Golen)

01. Gates of Bloodshed (intro)
02. Unheavenly Domain
03. Transylvania (City of the Damned)