Shaking Godspeed Hoera

Suburban Records

Shaking Godspeed

Op 24 maart is het tweede album, getiteld ‘Hoera’ van de Nederlandse blues- en rockband Shaking Godspeed uitgekomen via Suburban Records. Het album is daarmee de opvolger van het uit 2011 stammende album ‘AWE’. De band werd in 2009 opgericht door zanger gitarist Wout Kemkens nadat zijn vorige band, The Bloody Honkies, besloot te stoppen. In datzelfde jaar bracht Shaking Godspeed haar eerste zelf getitelde EP uit en speelde de band onder meer op Paaspop, Incubate festival en het Zwarte Cross festival.

Het album opent met het swingende “I Wonder”, de song is voorzien van enigszins zeurderige zang, maar dan op een positieve manier, repeterende riffs, krachtig drumwerk waarbij het geheel wordt aangevuld met de nodige orgelklanken. Ook het titelnummer “Hoera” is een aanstekelijke rocksong waarbij de nodige jaren zeventig en psychedelische invloeden boven komen drijven. Mede door het vele toeren van de afgelopen twee jaar klinkt de band tevens hechter dan ooit daarvoor. Hierdoor zijn de liedjes op het album dan ook stuk voor stuk voorzien van kop en staart, karakter en de nodige hit potentie. Hierbij worden tevens invloeden vanuit de blues, garage, rock ’n roll, soul en psychedelica niet geschuwd. Luister bijvoorbeeld maar eens naar een nummer als “French Girls”, of het groovende “Gong Gong”. Ook de rest van de songs op het album mogen er zijn. Zo weet Shaking Godspeed een album af te leveren dat voorzien is van elf zeer degelijke gitaar georiënteerde rocksongs die goed in het gehoor liggen.

Met een album in de schappen als ‘Hoera’ mag de band dus gerust een feestje vieren. Het album is zeer toegankelijk waarbij het geluid ook nog eens zeer helder en fris uit de speakers knalt. Het moet dan ook raar gaan lopen als we de band deze zomer niet ergens op een podium in de buurt gaan tegenkomen.

01. I Wonder
02. Hoera
03. French Girls