Scars on Murmansk Into Dead Lights

Gate Dane Records

Scars on Murmansk

Het France Scars On Murmansk is opgericht door voormalige bandleden van Hynosis en Silent Operca. Deze brute death metal band leverde in 2011 de vijf tracks tellende EP ‘Traveling Through Dark Places’ af en onlangs heeft de band hun debuutalbum ‘Into Dead Lights’ uitgebracht.

De muziek van Scars On Murmansk ligt in het straatje van Amerikaans getinte deathmetal, voorzien van pure agressie, effectieve melodieën en een vette Zweedse gitaarsound. Zo gaat het album van start met een duister intro waarna de band met “Hate Mask” bruut van start gaat. Ook het volgende “The Eye Within” is voorzien van afwisselende riffs, strakke drumpartijen en technisch gitaarspel waar zanger Pierre Bouthemy zijn diepe, donkere grommende grunts over uitspuugt. Verder zijn er de vele breaks, maar ook de vette riffs en de uptempo drumpartijen die mij wel bevallen. Luister bijvoorbeeld maar eens naar een nummer als “Evil Comes”, of het uptempo “And The River Runs Red”. Naast een aantal nieuwe songs heeft de band tevens een aantal nummers van de eerste EP op het album geplaatst, te weten “Buried Dreams”, het uptempo “Blind” en “Dark New Messiah” waarmee het album zo’n respectabele vijfenveertig klokt.

Al met al weten de Fransen van Scars On Murmansk met dit nieuwe werkstuk, voorzien van brute, old school death metal te overtuigen. Wat betreft de productie van het album, hier valt verder niets op af te dingen het geluid is gewoon goed en verder ziet ook het artwork er prima uit. Fans van bands als Cannibal Corpse, Deeds Of Flesh en Suffocation moeten deze release zeker eens gaan beluisteren.

01. Into Dead Lights
02. Hate Mask
03. The Eye Within