Mosfet Deathlike Thrash'n'Roll

Refused Records

Mosfet

Het tweede album van het Oostenrijkse Mosfet, getiteld “Deathlike Thrash'n'Roll” is op 13 januari via Refused Records uitgekomen. Het album is de opvolger van het uit 2009 stammende debuut “Sickness of Memory”.

Na het intro, getiteld “Shots For Free” gaat het album verder met het stevige “Thrash Assasination”. De song knalt er meteen lekker in, waarbij vooral de snelle riffs en drums opvallen. luister ook eens naar het heerlijke solowerk van beide gitaristen en de krachtige grunts van zanger Philipp Essl. Ook het volgende “Sativaville” is voorzien van een moordend tempo waarbij de mix van death en thrash mij wel weet te bekoren. Ook de volgende songs zij voorzien van pakkende riffs, waarbij mij echter wel namen als Legion Of The Damned en in wat mindere mate Dew Scented te binnen schieten. Het korte “Interfred” is vervolgens een wat vreemd instrumentaaltje, waarna het verder gaat met het razendsnelle “My Puppet“. De songs op het album zij tevens voorzien van de nodige groove, luister bijvoorbeeld maar eens naar het snelle “Tales Of A Diarrhoea Werewolf”, waarbij het langzamere middenstuk het live wel goed zal doen. Verder is de song voorzien van prima gitaarwerk van beide gitaristen. Ook het voorlaatste “Beauty And The Necrophiliac” bevat felle riffs en gierend gitaarwerk, waarop het album wordt afgesloten met het korte instrumentale, southern achtige “Stinky Pants Blues”.

Al met al heeft Mosfet een prima album weten af te leveren dat heerlijk door raast. Ondanks dat het niet allemaal heel vernieuwend is luistert het album lekker weg. Wat verder opvalt is dat de band de nodige humor in de songs heeft weten te brengen, zoals goed blijkt uit beide instrumentale nummers en uit de teksten van de songs. Het is dan ook duidelijk dat we het allemaal niet zo serieus moeten nemen met de band, maar dat neemt niet weg dat ‘Deathlike Thrash'n'Roll’ een prima album is. Fans van stevige thrash van eerder genoemde band moeten deze release dan ook zeker eens een keer gaan beluisteren.

01. Shots For Free
02. Thrash Assasination
03. Sativaville