Krisiun Arise from Blackness

Krisiun

Afgelopen zomer werd het contract tussen het Braziliaanse Krisiun en Century Media Records vernieuwd, waarbij de band in de toekomst dus opnieuw via het Duitse label albums zal blijven uitbrengen. Om de tijd te doden tot de volgende release heeft Century Media Records onlangs het album ‘Arise from Blackness’ uitgebracht. Deze release bestaat uit oud materiaal dat voornamelijk afkomstig is van de EP’s ‘Unmerciful Order’ (1993) en ‘Curse of the Evil One’ (1992). Dus eigenlijk materiaal dat werd opgenomen en uitgebracht voor het uit 1985 stammende debuut ‘Black Force Domain’. De band werd in 1990 opgericht door de broers Moyses Kolesne, Max Kolesne en Alex Camargo die vandaag de dag nog steeds deel uitmaken van de band.

Wat we voorgeschoteld krijgen zijn een dertiental, voornamelijk snelle, zeer brute en lompe tracks. De songs zijn rauw en agressief, iets dat de band anno 2012 wel een beetje mist. Dit heeft natuurlijk ook met de verbeterde productie te maken die in de loop der jaren natuurlijk steeds verfijnder is geworden. Tegenwoordig klinkt de band dan ook een stuk braver en gestroomlijnder dan het oudere werk dat we hier voorgeschoteld krijgen. Al met al is deze release en aanwinst voor de nieuwere generatie fans van de band, want de oudere EP’s zijn immers al een aantal jaar niet of nauwelijks meer te koop. Nu is het verder afwachten totdat de band opnieuw de studio induikt voor de opvolger van het uit 2011 stammende “The Great Execution”, want echt slecht werk hebben deze Brazilianen de laatste jaren niet meer afgelverd.

01. They Call Me Death
02. Unmerciful Order
03. Crosses Toward Hell