Kadavrik N.O.A.H.

Sonic Attack

Kadavrik

‘N.O.A.H.’is de titel van het derde album van de Duitse melodische death metal band Kadavrik en zal via Sonic Attack uitkomen. De band werd in 2003 opgericht en na twee demo’s werd in 2007 het debuutalbum ‘Until The Die Is Cast Full’ uitgebracht. De opvolger ‘Wine Will Turn to Blood Again’ verscheen twee jaar later en inmiddels heeft de band dus hun derde album klaar.

Wat we voorgeschoteld krijgen als het album van start gaat met het uptempo “Legacy” is sfeervolle deathmetal, voorzien van melodieus gitaarwerk, degelijke grunts, krachtig drumwerk en sferische keyboardpartijen. Tijdens het volgende “Adiposit Obstipation” trapt de band het gaspedaal nog wat verder in, waarbij de sferische keyboardpartijen en samenzang wat meer aanwezig zijn. Wat verder opvalt, is dat het gitaarwerk wel wat weg heeft van Children Of Bodom’s Alexi Laiho. Echter om de band nu als kloon te bestempelen gaat ook weer wat ver want de band weet voldoende variatie in de songs aan te brengen. Luister bijvoorbeeld maar eens naar het intro van “High Rollin” dat wat elektronisch aandoet waarna zanger Niklas Pietsch een zware grunt opzet. Wat de band ons verder brengt is een afwisselend album, zoals het instrumentale “Marae”. De laatste vier nummers, "Rußgeschwärzt", "Von Zerstörung und Neuanfang", "Die Flut sind wir" en "Tragödie" worden in het Duits gezongen, en vormen een concept van vier songs. Deze nummers zijn wat donkerder dan de rest van de nummers op het album en gaan wat meer richting de black metal. De riffs zijn wat scherper, de keyboardpartijen zijn wat donkerder en ook de zangpartijen van Niklas Pietsch doen mede door de Duitse taal wat kil en melancholisch aan. Tevens weet de band enkele theatrale passages in deze laatste songs te verwerken waardoor er een aangenaam geheel ontstaat.

Met ‘N.O.A.H.’ heeft de band een solide album weten af te leveren, voorzien van een prima geluid.
Fans van bombastische deathmetal, maar ook van acts als Children Of Bodom, At The Gates, Dark Tranquillity en Dimmu Borgir moeten deze band zeker eens een kans geven.

01. Legacy