Fair Warning Best And More

Steamhammer/SPV

Fair Warning

Op 26 maart is het nieuwe verzamel album van Fair Waring via Steamhammer/SPV verschenen. Fair Warning is een Duitse hardrock band die in 1991 werd opgericht door voormalig V2 zanger Tommy Heart en voormalig Zeno bassist Ule W. Ritgen. De band werd verder aangevuld met drummer Jurgen 'C.C.' Behrens en gitaristen Helge Engelke en Andy Malecek. Het debuut van de band, getiteld ‘Fair Warning’ verscheen in 1992. Door de jaren heen bracht de band zo’n zes studio albums, drie live albums en verschillende verzamelaars uit. In ons land is de band nooit echt populair geweest, maar in Japan weet de band grote hallen te vullen.

Deze verzamelaar bevat materiaal van vrijwel het gehele oeuvre van de band. Zo komen onder meer alle studio albums aan bod, maar bevat dit uitgebreide dubbelalbum tevens enkele live tracks van de albums ‘Live In Japan’, ‘Live At Home ‘en ‘Live And More’. De resterende nummers zijn single edits van de nummers “Light in the Dark” en “Children’s Eyes” en een nooit eerder verschenen cover van de Led Zeppelin song “Rock n’ Roll”. Wat betreft de muziek, de melodieuze rock die de band ons voorschotelt is voorzien van heldere zangpartijen van Tommy Heart. Tevens bevatten de songs veel spetterend gitaarwerk. Al met al bevat deze release iets meer dan dertig songs die goed in het gehoor liggen zonder dat we daarbij veel na te hoeven denken.

Voor de fans van de band die alles al in huis hebben heeft deze release dan ook niet veel te bieden. Verder staan er in verhouding veel live nummers op deze release. Ik denk dat het voor de fan veel interessanter was geweest als er meer exclusieve songs op deze release hadden gestaan. Dit album is dan ook alleen geschikt voor degenen die de band al kent een prima gelegenheid om eens wat meer muziek van de band in huis te halen.

Disk 1
01. Burning Heart (Talking Ain't Enough)
02. Save Me (Go!)