Eskimo Callboy Bury Me In Vegas

Redfield Records

Eskimo Callboy

Op 23 maart zal het album ‘Bury Me In Vegas’ van het Duitse Eskimo Callboy verschijnen. De band werd in 2010 opgericht, en na de 6 nummers tellende EP “Eskimo Callboy 2010” wist de band al snel een deal in de wacht te slepen bij Redfield Records. Eskimo Callboy mixt metalcore met trance, waarbij het geheel wordt aangevuld met brute grunts, pig screams en een vleugje deathcore. Het album werd opgenomen onder leiding van producer Aljoscha Sieg in de Deadbull Studios en gemasterd door Thomas Johansson in de Panic Room.

Wat vooral opvalt aan de nummers op het album zijn de wisselende zangpartijen. Deze gaan op verrassende wijze van brute grunts en felle sceams over in cleane, door de autotune getrokken vocalen waardoor er een onnavolgbaar geheel ontstaat. Luister bijvoorbeeld maar eens naar het krachtige “The Kerosene Dance”, of het uptempo “Wonderbra Boulevard”. Verder zijn de songs veelal voorzien van brute deathmetal riffs die dan weer worden afgewisseld met vette dansbare beats zoals bijvoorbeeld tijdens “Legendary Sleeping Assault“. Wat betreft de inhoud van de songs, met titels als “5$ Bitchcore”, “Transilvanian Cunthunger” en “Muffin Purper-Gurk” moeten we de band niet al te serieus nemen want dat doen ze zelf ook niet heb ik zo het idee.

Met ‘Bury Me In Vegas’ heeft de band een afwisselend album afgeleverd. ‘Bury Me In Vegas’ is voorzien van een prima productie want het album knalt uit je speakers. Fans van partybands als Asking Alexandria en Enter Shikari weten wat ze kunnen verwachten. Voor rechttoe rechtaan metalheads is dit album echter niet weggelegd. Voor wie echt geïnteresseerd is na het lezen van deze review, de band heeft voor het nummer “Is Anyone Up” een clip opgenomen en is hier te bezichtigen.

Wie de band een keer live aan het werk wil zien, dat kan want op 3 juni zal de band samen met een aantal andere bands in het kader van The Powerfest de Melkweg te Amsterdam aandoen.

01. Bury Me In Vegas
02. The Kerosene Dance