Doro Under My Skin (A Fine Selection Of Doro Classics)

AFM Records

Doro

Onlangs is er via AFM Records een nieuw verzamel album van de Duitse zangeres Doro Pesch verschenen onder de noemer ‘Under My Skin (A Fine Selection Of Doro Classics)’. Deze release beslaat maar liefst twee cd’s met daarop in totaal 32 songs. In de jaren tachtig maakte de schone Duitse deel uit van de heavy-metalband Warlock. Echter na vele personele wijzigingen binnen Warlock, bleef Doro Pesch als enige originele lid over. Na een wijziging van platenmaatschappij, werd het vijfde album onder de naam Doro uitgebracht. Dit was tevens het startsein voor een glansrijke solocarrière die zowel vele hoogte als ook enkele diepte punten kende. We zijn inmiddels 11 studioalbums, meerdere compilatiealbums en een twintigtal singles verder en zit Doro alweer zo’n dertig jaar in het vak.

Natuurlijk staan er op deze verzamelaar een aantal van Doro’s grootse hits zoals “All We Are”, “Für Immer”, “I Rule the Ruins” en “Metal Tango” die het live nog altijd goed doen. Natuurlijk staat ook de Judas Priest cover “Breaking the Law” ook op deze plaat, en het duet met Tarja Turunen in de vorm van “Walking With the Angels”. Verder staan er op het album ook een aantal nummers op die opgenomen zijn met het Classic Night Orchestra, echter wie het uit 2004 stammende verzamel album ‘Classic Diamonds’ al in huis heeft kent deze opnames al.

Al met al is ‘Under My Skin (A Fine Selection Of Doro Classics)’ een prima verzamel album voor wie alle speciale uitvoeringen nog niet heeft waarbij we getrakteerd worden op zowel oude Warlock nummers als ook nieuwer materiaal zoals “Warrior Soul“ en “Night Of The Warlock”. De fan zal echter het meeste materiaal van deze verzamelaar al in huis hebben, maar dat neemt niet weg dat dit album een aardig overzicht is van de dertig jarige carrière van de zangeres. Voor wie de band binnenkort eens aan het werk wil zien, op zaterdag 17 november zal de Duitse metalqueen het Tilburgse 013 aandoen.

CD 1:
01. All We Are (version 2007)
02. You're My Family