Bloody Mary Shoot Me

Bad Reputation Records

Bloody Mary

Bloody Mary is een Franse band die in 2005 werd opgericht. Het debuut ‘We Rock, You Suck’ stamt uit 2009 en inmiddels is op 21 april de opvolger ‘Shoot Me’ via Bad Reputation Records uitgekomen. Het album werd opgenomen en gemixt door Guillaume Bideau (Mnemic/One Way Mirror). Verder bevat het album onder meer gastbijdragen van Steve Theado, gitarist van de band American Dog.

Na een kort intro gaat het album van start met het uptempo “Sx In Sx”. Wat we voorgeschoteld krijgen is een kracht rocknummer, voorzien van krachtig gitaarwerk en uptempo riffs. Het volgende “Lies” gaat van start met funky basswerk, waarop de song zich ontpopt tot een krachtige midtempo rocksong. “Biding Time” is voorzien van een lekker tempo, waarbij vooral het gitaarwerk en de enigszins rauwe zangpartijen van Pierre Fargetton opvallen. Verder bevat de song groovend basswerk en meezingbare refreintjes. Met de semiballad “Live And Learn ”weet de band de gevoelige snaar te raken. “Why Won't You Love Me Anymore ?” is voorzien van de nodige southern invloeden, halverwege gaat het nummer vervolgens over in een wat hoger tempo waardoor het nummer een aangename wending kent. “Fuck You” is een snelle rocksong, waarbij de nodige punkinvloeden niet geschuwd worden. Ook de rest van de songs op het album bevatten groovende riffs, scheurend gitaarwerk en goed in het gehoor liggende zangpartijen. Luister bijvoorbeeld maar eens naar een nummer als “Party Of Sin”, of het bluesy “Rock 'n' Roll's Our Business”. Het album wordt afgesloten met het emotionele, maar krachtige “Life Pain”.

Al met al weet Bloody Mary een zeer degelijk, afwisselend album af te leveren dat niet snel zal vervelen. Natuurlijk hebben we het allemaal al wel een gehoord, maar ‘Shoot Me’ is gewoon een prima album om eens lekker in de auto op te zetten en nergens meer aan te denken.

01. Sx.In.Xs
02. Lies
03. Biding Time