Voidhanger Wrathprayers

Witching Hour Productions

Voidhanger

Het album ‘Wrathprayers’ van het Poolse Voidhanger is onlangs via Witching Hour Productions uitgekomen. De band werd in 2010 opgericht en bestaat uit het illustere trio Priest, Zyklon en Warcrimer die we natuurlijk nog kennen van bands als Infernal War en Massemord.

Wat we voorgeschoteld krijgen is typische Poolse black metal, voorzien van de nodige thrash invloeden. Zo gaat het album na een kort intro fel van start met het uptempo “Wrathprayer” waarbij de song voorzien is van thrashy riffs, snauwdene grunts, krachtig drumwerk en gitaarwerk dat me zo en dan aan Possessed doet denken. Ook tijdens het volgende “Skin The Lambs” beukt de band er aardig op los. Het stevige “Son Of Cain” gaat van start met krachtige midtempo riffs, maar al snel gaat de band verder op volle snelheid. Ook de rest van de songs zijn voorzien van moordenede tempo’s maar tevens weet de band op de nodige momenten enige rustpuntjes in te bouwen. Luister bijvoorbeeld maar eens naar een nummer als “Dead Whore's Corpse”, het krachtige “Void” of het afsluitende “Carnivorous Lunar Activities” waar de band het gaspedaal nog eens flink intrapt.

Wat echter wel wat tegen valt is de korte speelduur van het album van slechts een klein half uur en dat sommige songs wat rommelig overkomen. Dit mag echte de pret niet drukken, en fans van brute black/thrash moeten deze band zeker eens een kans geven. Het album werd overigens gemastered in de Hertz Studio waar ook bands als Vader en Behemoth vaak vertoeven, wat betreft het geluid van deze schijf zit het dan ook wel goed.

01. Wrathprayer
02. Skin The Lambs
03. Son Of Cain