The Fucking Wrath Valley Of Serpent's Soul

Tee Pee Records

The Fucking Wrath

Op 1 november zal het tweede album, getiteld ‘Valley Of Serpent's Soul’ van het Amerikaanse The Fucking Wrath uitkomen via Tee Pee Records. Het Album werd opgenomen in de Satellite Recording Studios in Ventura en gemasterd door niemand minder dan Tim Harkins (Black Sabbath, Alice In Chains, Ozzy Osbourne). De band speelt een mix van lompe stoner en metal, met een vleugje, punk, rock n roll en doom invloeden waarbij de damp vanaf slaat. Naar eigen zeggen moeten we dan denken aan een mix van Discharge, The Melvins, Black Flag en Metallica ten tijde van ‘Kill ‘em All’.

De band gaat lekker van start met het uptempo “The Question”, voorzien van loodzware riffs, krachtige drumpartijen waarbij het geheel wordt aangevuld met de rauwe zangpartijen van zanger Craig Kasamis. Het volgende “Rebellious Axe” is een groovende song, voorzien van sterk gitaarwerk en waar de punkinvloeden duidelijk aanwezig zijn. “Swan Song of a Mad Man” is vervolgens een langzame doom song, waarbij de Black Sabbath riffs er wel erg dik bovenop liggen. Het krachtige “Altar of Lies” kan gezien worden als een van de betere nummers van het album. De riffs zijn prima, en ook het solowerk van beide gitaristen mag er zijn. Maar ook de overgang halverwege de song is er een om van te smullen, waarbij de band het gaspedaal volledig intrapt. Tijdens “Blank Slate” zijn het echter weer de traditionele doom invloeden die de boventoon voeren. Ook “The Neurodyssey” is een langzame song, waarna het album zijn weg vervolgt met het instrumentale, spacy “Grandelusion”. Het album wordt afgesloten met het sterke, opnieuw aan Black Sabbath refererende “Goddess of Pain” om halverwege over te gaan in een rauwe, uptempo punksong waarbij ik zo nu en dan aan het oudere werk van Carnivore moet denken.

Met ‘Valley Of Serpent's Soul’ heeft de band een afwisselend album afgeleverd. De productie is enigszins rauw, maar op zich prima zonder al te veel franjes waarbij zowel stoner als ook metal fans zich kunnen wagen.

01. The Question
02. Rebellious Axe
03. Swan Song of a Mad Man