Sonne Adam Transformation

Sonne Adam

Na het uitbrengen van slechts één EP werden de heren van het Israëlische Sonne Adam al gecontracteerd door Century Media Records. De band heeft inmiddels zijn debuutalbum opgenomen, dat de titel ‘Transformation’ heeft meegekregen. Het album is op 4 april verschenen, en dat is voor een Israëlische band natuurlijk best bijzonder om het debuut bij een behoorlijk label uit te brengen. Dit is dan ook iets waar deze band best trots op mag zijn.

Volgens het bijgevoegde promo verhaaltje omschrijft de band zichzelf als een mix van het oudere werk van Paradise Lost gemixt met enige Morbid Angel invloeden. Op zich niks mee, en hieraan is niets gelogen want luister maar eens naar opener “We Who Worship The Black”. Deze donkere, dreigende song is voorzien van slepende riffs en diepe grunts van zanger Dahan. Ook de rest van de songs zijn voorzien van zware riffs, die op hun beurt dan weer overgaan in stevigere mid-tempo gitaarwerk en dit alles overgoten met epische passages en tegendraadse melodielijnen. Dat de band, en dan met name zanger Dahan goed geluisterd heeft naar zijn grote voorbeeld Dave Vincent van Morbid Angel wordt duidelijk bij het beluisteren van nummers als “Take Me Back To Where I Belong“ of bijvoorbeeld “I Claim My Birth In Blood”. Dit neemt echter niet weg dat de songs op het album zeer donker en dreigend overkomen. De duistere sfeer past dan ook prima bij de zware vocalen van zanger/bassist Dahan. Luister maar eens naar een uptempo nummer als “Transformation“ , of het afsluitende “Apocalypse“.

Fans van het eerder genoemde Morbid Angel en het oudere werk van Paradise Lost, maar ook van Triptykon, Celtic Frost en old school death metal zullen dit album zeker kunnen waarderen. Het geluid is smerig, duister en donker, precies zoals een band als deze behoort te klinken. (Talitha Martijn)

Tracklisting
01. We Who Worship The Black
02. I Sing His Words