Radio Dead Ones AAA

Steamhammer / SPV

Radio Dead Ones

Op 18 april is het album ‘AAA’ van de Duitse punkrock band Radio Dead Ones via Steamhammer / SPV uitgekomen. De band schijnt al begin deze eeuw te bestaan, ik heb echter nog nooit van de band gehoord. Misschien is het omdat de band uit het voormalige Oost Duitsland afkomstig is, in ieder geval bracht de band in pas 2010 hun debuut uit. Tegenwoordig opereert de band vanuit Berlijn, en naar eigen zeggen treed de band veelvuldig op, zo stond de band onder meer in het voorprogramma van acts zoals Toten Hosen, Dropkick Murphys en Backyard Babies.

Het geluid van band kan gezocht worden in het klassieke, oldschool punkrock straatje van de jaren tachtig. Veel van de song klokken dan ook rond de twee minuten, met als uitschieters “Too Selective”, “RDO 2 (BRÄMF)” en “Smoking” die net de minuut passeren. Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat het album inclusief het intro en outro net iets meer dan een half uur duurt. Natuurlijk wordt er ook weer afgegeven tegen de maatschappij zoals een goede punkband betaamd. Luister maar eens naar “Dirty Love Hotel” en tijdens “Fuck’em All” leeft de band zich eens lekker uit. Verder zijn de songs op dit album dynamisch, voorzien van een flinke dosis energie en het spelplezier is duidelijk aanwezig. Aan de kwaliteiten van de bandleden hoeven we dan ook niet te twijfelen, ook al hoeven we hier geen hoogstandjes verwachten. Verder weet de band op een prima manier punk, metal en rock tot een geheel te mixen waardoor er een catchy geheel ontstaat.

Met ‘AAA’ heeft de band een prima album weten af te leveren. Liefhebbers van old school punkrock zullen deze release dan ook prima weten te waarderen.

01. Into
02. Sensual Seduction