Peter Pan Speedrock Fiftysomesuperhits

Suburban Records

Peter Pan Speedrock

Op 10 december, tijdens het Speedfest festival, dat mede georganiseerd wordt door het Eindhovens rocktrio Peter Pan Speedrock is het nieuwe verzamel album ‘Fiftysomesuperhits’ van de band uitgekomen. Peter Pan Speedrock werd 1996 opgericht en bracht in de vijftien jaar dan de band bestaat zo’n tien albums en diversen singles en maxi cd’s uit. De band vond het dan ook hoog tijd worden voor een echte verzamelaar, en niet zomaar eentje. Het album bestaat uit maar liefst 58 songs, verdeeld over twee cd’s.

Wat opvalt aan de verzamelaar is dat er niet gesleuteld is aan de songs, dus geen nummers opnieuw opgenomen of nummers die wat opgepoetst zijn in de studio. Maar gewoon de rauwe versie, zoals ze bedoelt zijn. Het verschil tussen de oudere nummers en het nieuwere werk is dan ook goed hoorbaar, maar dat heeft dan ook wel weer iets. Naast alle (live) hits die de band ons de laatste jaren heeft voorgeschoteld, zoals “Resurrection”, “Big Toy”, “Pedal to The Metal” en “Go Satan Go”, “De Schoppen-Aas” met gastzanger Dikke Dennis is er ook plaats voor enkele nieuwere nummer s als “Crank Up The Everything” en “We Want Blood!” afkomstig van het meest recente album. Verder is het album aangevuld met een aantal speciale songs die niet elke fan in zijn bezit zal hebben zoals de Johhny Cash cover “(Ghost) Riders In The Sky”, of het nummer “Werelddelen” dat de band opnam met Def P. Dan zijn er natuurlijk nog de nummers waarbij de band heeft samengewerkt met onder andere Zeke en Batmobile, of de ode aan de Heideroosjes in de vorm van “I’m Not Deaf”. Eigenlijk is er teveel om op te noemen, en daarom moet ik het hierbij maar bij laten.

Met deze release bewijst Peter Pan Speedrock eens te meer dat de hardst werkende band van Nederland ook aan hun fans denkt. ‘Fiftysomesuperhits’ is voor iedereen die de band wel eens live gezien heeft verplichte aanschaf, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten want het dubbelalbum is al voor rond de 13 a 14 euro verkrijgbaar. Op naar de volgende vijftien jaar dus maar, en dan zien we graag ‘Fiftysomesuperhits, Volume II’ tegemoet!!

Tracklist CD 1:
01. Rocketfuel
02. Goodyear