Mötley Crüe Greatest Hits

Eleven Seven Music

Mötley Crüe

De Amerikaanse glamrock band Mötley Crüe werd in 1981 in Los Angeles opgericht door Tommy Lee en Nikki Sixx. Het debuutalbum ‘Too Fast For Love’ stamt uit dat zelfde jaar en in de dertig jaar dat de band inmiddels bestaat heeft men meer dan 80 miljoen platen verkocht. Om dit dertigjarige jubileum bij te staan zijn de eerste vijf albums, exclusief voor Europa opnieuw uitgekomen als mini album replica’ s op cd en op 180 grams vinyl. De resterende vier albums zijn verschenen als gewone cd, voorzien van veel bonus materiaal. Het laatste album ‘The Saints of Los Angeles’ stamt alweer uit 2008, maar in plaats van nieuw werk is er op 5 december een nieuw verzamel album verschenen.

Deze verzamelaar, die de titel ‘Greatest Hits’ draagt beslaat de volledige carrière van de band, waarbij eigenlijk alle hits uit de jaren tachtig en negentig zoals “Shout At The Devil”, “Looks That Kill”, “Too Young To Fall In Love”, “Girls, Girls, Girls” en “Dr. Feelgood” wel voorbijkomen. Natuurlijk ontbreken ook de nieuwere nummers als “Saints of Los Angeles” en “If I Die Tomorrow”, afkomstig van het meest recente album niet. Naast de normale cd uitvoering is er voor Europa tevens een speciale deluxe editie verschenen met daarbij een extra DVD met exclusief beeldmateriaal.

Natuurlijk zijn er al diversen verzamelaars en collector-items van Mötley Crüe te koop, maar het leuke van deze is dat er van vrijwel van alle albums wel één of meerdere nummers op staan. De nadruk ligt echter op de eerste vijf albums, maar dat zijn natuurlijk ook de hoogtijdagen van de band. Wat mij betreft is dit dan ook een prima album. Echter wat betreft de fan die alles al heeft is dit album niet interessant, of het moet de bijgevoegde DVD zijn. Maar voor wie niet alles heeft en op zoek is naar de klassiekers die de band in het verleden uitbracht is dit een mooie gelegenheid om deze in huis te halen.

01. Too Fast for Love
02. Shout at the Devil
03. Looks That Kill