Golden Resurrection Glory To My King

Liljegren Records / Suburban

Golden Resurrection

Het Zweedse Golden Resurrection werd in 2008 opgericht door gitarist Tommy Johansson (ReinXeed) en zanger Christian Liljegren (Divinefire, Narnia en Audiovision). Niet veel later werd de band aangevuld met Stefan Knack, Rickard Gustafsson (Pantokrator) en Olov Andersson (Audiovision). Het debuutalbum, dat de titel ‘Glory To My King’ heeft meegekregen ligt sinds enkele weken in de winkels. De productie van het album lag in handen van Erik Mårtensson (W.E.T., Eclipse) en werd gemasterd door Micke Lind (Dio, Candlemass, Talisman).

Het album gaat van start met het melodieuze “See My Commands”. Over het algemeen ligt het tempo hoog, waarbij er een hoofdrol is weggelegd voor het sublieme gitaarspel van Tommy Johansson. De stijl van de beste man kan dan ook het best worden vergeleken met artiesten als Yngwie Malmsteen, Jason Becker en Michael Angelo Batio. Wat betreft de prestaties van zanger Christian Liljegren, deze zijn uitstekend en de zangpartijen worden dan ook met volle overtuiging gebracht. Natuurlijk valt er wat te zeggen van de Christelijke teksten, ik heb hier persoonlijk niet echt iets mee maar dit is iets dat niet eens opvalt. Wat echter wel opvalt zijn de klassieke passages die de band in de nummers weet te verwerken, luister maar eens naar een nummer als “The Final Day” of “Proud To Wear The Holy Cross”. Verder staan er op het album eigenlijk geen slechte nummers of het moet het midtempo, poppy aandoende “God's Grand Hotel “ zijn. Echter over het algemeen is het vooral genieten van het gitaarspel van de heer Johansson en de mooie zanglijnen van Christian Liljegren.

Met “Glory To My King “ heeft de band een degelijk debuut weten af te leveren. De productie is prima in orde en het geluid is dan ook glashelder. Deze release is dan ook een aanrader voor fans van neoklassieke power metal en bands als Yngwie Malmsteen en Stratovarius.

01. See My Commands
02. Best For Me
03. Glory To My King