Face Tomorrow Face Tomorrow

Redfield Records

Face Tomorrow

Op 25 maart is het nieuwe album van het Rotterdamse Face Tomorrow via Redfield Records verschenen. Het inmiddels vierde album van de band heeft de gelijknamige titel ‘Face Tomorrow’ meegekregen en is daarmee de opvolger van het uit 2008 stammende ‘In The Dark’. De band werd in 1997 opgericht en door de jaren heen wist de band een grote fanbase op te bouwen middels hun energieke live shows.

Het nieuwe album werd opgenomen in de Split Second Sound studio in Amsterdam onder leiding van Jochem Jacobs (Textures). Op ‘Face Tomorrow’ is tevens voor het eerst gitarist Ralf Mastwijk te horen die de opgestapte Marc Nolte vervangt. Gelukkig voor de fans van de band is het geluid echter behouden gebleven, want Jochem heeft het live geluid prima vast weten te leggen en het album klinkt dan ook als een klok. Verder staat ook het gitaarspel van Ralf geheel in dienst van de band waarmee de band hun sound verder heeft weten te ontwikkelen. Het geluid van de band ligt overigens in het straatje van bands als Tool, Muse en Radiohead waarbij de zanglijnen van Jelle Schrooten alleen wat meer emoties lijken te bevatten. Luister maar eens naar de krachtige opener “All The Way”, of het aan Tool refererende “Burning Bridges“. Tijdens een nummer als “Delerium” gaat de band er echter toch ook weer wat steviger tegenaan. “Snakes & Ladders“ een rustige, ingetogen akoestische song en verder bevat het album een aantal emotionele songs zoals “Guardian“. Het voorlaatste “Paralusion” is een uptempo song die me wel wat aan Muze doet denken, waarna het album wordt afgesloten door het zeer sterke “The Maze”.

Al met al weet Face Tomorrow een uitgebalanceerd post hardcore, rock album af te leveren. Het geluid is prima, maar dat mag ook wel met iemand als Jochem Jacobs achter de knoppen. Fans van de band hoeven zich dan ook niet teleurgesteld te voelen met dit album en kunnen met een gerust gevoel dit album in huis halen.

01. All The Way
02. The Fix
03. Delerium