Deicide To Hell With God

Deicide

De eigenzinnige controversiële band Deicide uit Florida onder leiding van frontman Glen Benton, laat weer van zich horen middels hun nieuwe schijf ‘To Hell With God’ die op 21 februari via Century Media Records zal uitkomen. Dat de mannen niet erg gelovig zijn wisten we al, maar met de titel benadrukken ze dit nog maar eens. Sinds begin jaren negentig is de band erg populair en middels dit tiende album van de band gaat Deicide gewoon door waar men al jaren mee bezig is, het maken van ongecensureerde, extreme harde en lompe death metal. Dat dit album dan ook geheel in de lijn ligt van voorgaande albums zal dan ook niemand verrassen.

Het album gaat furieus van start met “To Hell With God” dat voorzien is van snelle riffs, blastbeats en brute grunts van zanger Benton. Nummers die verder opvallen zijn onder meer het zeer krachtige “Empowered by Blasphemy”, of het brute “Angels of Hell”. De meeste songs op het album zijn dan ook voorzien van zeer sterk solowerk, zoals goed te horen is tijdens het snelle “Hang In Agony Until You’re Dead”. Wat verder opvalt tijdens het beluisteren van het album is het samenspel van de bandleden. Het is dan ook vooral de gitaartandem van Ralph Santolla en Jack Owen die opvalt, maar ook het meesterlijke drumwerk van Steve Asheim mag er zijn. Luister bijvoorbeeld maar eens naar agressieve en messcherpe spel tijdens een nummer als het afsluitende “How Can You Call Yourself A God”

De zeer goede productie ligt in handen van producer Mark Lewis, die eerder werkte aan albums van bands als Chimaira en Devildriver. Het geluid is zoals we het willen horen, met nadruk op de drums en vocals. Verder staan ook de agressieve gitaarriffs van Ralph Santolla en Jack Owen goed in de mix, dus wat dat betreft geen klagen. Echter het album is wel wat aan de korte kant, want na een minuut of vijfendertig zit het er alweer op. Fans van brute death metal weten echter genoeg en halen deze release zo snel mogelijk in huis want met ‘To Hell With God’ leveren deze oudgedienden opnieuw een zeer degelijk album af.

01. To Hell With God
02. Save Your
03. Witness of Death