Days Of Anger Death Path

Massacre Records

Days Of Anger

De nog vrij onbekende Zweedse band Days Of Anger bestaat pas sinds 2010, maar de band heeft onlangs al hun debuutalbum ‘Death Path’ via Massacre Records uitgebracht. Dit alles wist de band voor elkaar te krijgen zonder demo’s en zonder dat er ook maar een bekende muzikant in de band speelt. Echter na het beluisteren van het album had Massacre Records er beter aan gedaan de band eens wat aandachtiger te beluisteren. Niet dat ‘Death Path’ nu een slecht album is, maar de mix van thrash en hardcore die dit trio ons ten gehore brengt is nou ook niet echt hoogstaand. De songs liggen een beetje in het straatje van het oudere werk van bands als The Haunted. Luister bijvoorbeeld maar eens naar nummers als “All Pigs Must Die”, “Stone Cold Killer” en het groovende “Spit On Your Grave”. Wat verder opvalt zijn de stevige riffs, het krachtige drumwerk en de brute zangpartijen van Alex Jonsson. Tijdens nummers als “One Way Ticket Down (To Hell)”, of “Hands of Evil” gaat het tempo vervolgens wat omlaag waarbij volgens mij de kracht van Days Of Anger ligt. Tijdens het afsluitende “Buried Alive” wordt vervolgens het gaspedaal weer wat dieper ingetrapt waarbij de snelle riffs dan ook voorbij vliegen.

Al met al weet de band een aardig album af te leveren, echter ‘Death Path’ is nu ook weer geen hoogvlieger. De tien songs die de band ons brengt zijn daarvoor gewoonweg niet origineel genoeg, en ook mis ik de nodige variatie. De band zal dan ook hard aan de slag moeten wil het overeind blijven in de grote golf van releases die elke maand weer uitkomen.

01. Damaged
02. All Pigs Must Die
03. One Way Ticket Down (To Hell)