Trauma Archetype Of Chaos

Revolution Records / Witchinghour Productions

Website : Trauma

Het nieuwe, inmiddels zesde volwaardige album van het Poolse Trauma is onlangs via Revolution Records verschenen. Het album heeft de titel ‘Archetype Of Chaos’ meegekregen en is daarmee de opvolger van het uit 2007 stammende ‘Neurotic Mass’. De opnames vonden plaats in de befaamde Hertz Studio. De band werd ergens in 1992 opgericht en is naast Vader dan ook een van de meest toonaangevende deathmetal bands uit Polen.

Na het korte intro “White Architect” gaat de band furieus van start met “Cortex Deformation”, een brute deathmetal song voorzien van snelle, voortrazende drumpartijen, felle riffs, messcherpe gitaarsolo’s en brute grunts. Tevens bevat de song een gastbijdrage van Konrad Rossa (Sothoth, Redemptor). Ook het volgende “A Dying World” kent dezelfde ingrediënten, luister maar eens naar het zeer brute “War Machine”. Wat verder opvalt is het snelle en strakke drumwerk van Arkadiusz Sinica, luister maar eens naar “The Slime” dat mij overigens wel wat aan Morbid Angel doet denken. Ook de volgende songs zijn voorzien van ziekelijke grunts, spetterende gitaarsolo’s, vette riffs en krachtige drumpartijen. Het album vervolgt zijn weg met het verwoestende “Tabula Rasa” en het snelle “Portrait Of The Lies” waarna het album wordt afgesloten met het ruim zeven minuten tellende “Destruction Of The Demented World”.

Met “Archetype Of Chaos” heeft Trauma een zeer degelijk deathmetal album afgeleverd dat fans van bands als Vader zeer zeker zal kunnen bekoren. Op de productie valt verder niet veel aan te merken, het geluid is fris en helder, precies zoals dit soort bands moeten klinken.

01. Intro (White Architect)
02. Cortex Deformation
03. A Dying World