Trash Talk Eyes & Nines

Hassle Records / Suburban

Trash Talk

Het nieuwe album van het uit Californië afkomstige Trash Talk heeft de titel ‘Eyes & Nines’ meegekregen en zal op 17 mei via Hassle Records verschijnen. Het album is de opvolger van het uit 2008 stammende album ‘Trash Talk’. De band werd ergens in 2005 opgericht waarop niet veel later het debuutalbum ‘Walking Disease’ werd uitgebracht.

Wat we voorgeschoteld krijgen is snelle hardcore gemixt met wat thrash, punk en sludge. Zo opent het album met de song “Vultures”, een rauwe midtempo song voorzien van enige sludge invloeden en zo nu en dan een versnelling. Het album gaat vervolgens verder met het snelle “Flesh And Blood”. Deze song is voorzien van rauwe zangpartijen en felle riffs. Tijdens het krachtige “Explode” is het Matt Caughthran van de band The Bronx die een riedeltje meebrult. “Hash Wednesday” is vervolgens een stevige, zware logge song die qua structuur een beetje in het straatje ligt van een band als Celtic Frost. De song is dan een beetje de vreemde eend in de bijt op het album. Het album vervolgt hierop zijn weg met het korte “More”, dat nog geen minuut duurt. Tijdens “Rabbit Holes” gaat de band verder op volle snelheid om tot aan het laatste nummer op het album, te weten “Eyes And Nines” het gaspedaal volledig in te trappen en niet meer los te laten. De tien song op het album duren dan ook net iets meer dan zeventien minuten en dat is niet echt veel voor een volwaardig album. Verder staat er op het album ergens nog een gastbijdrage van Bad Religion / Circle Jerks gitarist Greg Hetson, maar ik heb niet kunnen ontdekken tijdens welke song.

Met ‘Eyes & Nines’ heeft Trash Talk een eerlijk, rauw en degelijk hardcore album uitgebracht. De productie lag in handen van Joby Ford (The Bronx) en is niet geheel hoogstaand, maar geeft wel het ruwe gevoel van de band weer en dat is wat telt bij dit soort bands. Fans van het rauwere hardcore werk moeten deze band dan ook zeker eens een kans geven.

01. Vultures
02. Flesh And Blood
03. Explode