Thulcandra Fallen Angel’s Dominion

Napalm Records

Thulcandra

De Zweedse black / death metal band Thulcandra werd ergens in 2003 opgericht en onlangs is het debuutalbum ‘Fallen Angel’s Dominion’ uitgekomen via Napalm Records. Het album werd opgenomen in de Woodshed Studios onder leiding van V. Santura en Steffen Kummerer.

Het album opent met een kort intro, getiteld “In The Realm Of Thousand Deaths”, waarna de band behoorlijk hard van start gaat met het ruim zeven minuten durende “Night Eternal”. Vanaf de eerste tonen is het meteen duidelijk, de band heeft goed naar Dissection geluisterd. De song is voorzien van zeer sterke riffs, melodieuze gitaarpartijen, brute grunts die op hun beurt weer worden afgewisseld met krijsende vocalen. Ook tijdens het volgende “Fallen Angel's Dominion” weet de band te overtuigen. De ritmesectie is strak en ook de nummers die nog volgen zitten goed in elkaar. Een ding wat me echter niet aanstaat, is dat de band eigenlijk gewoon een Dissection kloon is en dat wordt natuurlijk alleen maar benadrukt door de Dissection cover “The Somberlain” die het album afsluit.

De band weet echter in vijfenveertig minuten te overtuigen, de songs op het album zijn uitermate strak en degelijk. De band weet dan ook te overtuigen en ondanks dat het allemaal niet heel erg origineel klinkt mag deze band gehoord worden. Verder is het album voorzien van degelijk artwork, afkomstig van de hand van Kristian Wåhlin (At The Gates, Dissection, Edge Of Sanity, Emperor, Dark Funeral, Sacramentum). Fans van het eerder genoemde Dissection kunnen het album blindelings aanschaffen, maar ook fans van het harder beukwerk zullen met dit album niet veel te klagen hebben.

01. In The Realm Of Thousand Deaths
02. Night Eternal
03. Fallen Angel's Dominion