Terror Keepers Of The Faith

Terror

Op 30 augustus zal het nieuwe album, dat de titel ‘Keepers Of The Faith’ heeft meegekregen van het uit Los Angeles afkomstige Terror het daglicht zien. Het album is daarmee de opvolger van het uit 2008 stammende ‘The Damned, The Shamed’. Het album werd geproduceerd en opgenomen door Chad Gilbert (New Found Glory) in de Buzzbomb Studios in Orange County, Californie. Paul Miner (Death By Stereo, Adamantium) was de engineer van het geheel en het album werd gemixt door Matt Hyde (Slayer, Hatebreed).

Ook dit album staat weer vol met stevige hardcore voorzien van thrashy gitaarwerk zoals we ook wel gewend zijn van genre genoten Sick Of It All, Madball en Agnostic Front. Dus korte en hevige nummers die worden vol geschreeuwd door een zeer boze Scott Vogel. De band gaat dan ook fel van start met opener “Your Enemies Are Mine”, gevolgd door het stevige “Stick Tight” dat op de juiste momenten voorzien is van sterk gitaarwerk en de juiste gang-vocals. “Return To Strength” is vervolgens een wat meer metal georiënteerde song, maar dat neemt niet weg dat dit een prima track is. Verder heeft de band hier en daar een rustpuntje weten in te bouwen. Luister maar eens naar het wat langzamere “You're Caught” dat tegen het einde wel een mooie versnelling kent. De band raast vervolgens als een denderende stoomtrein in volle snelheid door met “Dead Wrong“. Eenmaal aangekomen bij het krachtige titelnummer “Keepers Of The Faith” gaat het tempo weer wat omlaag. Tijdens het thrashy “Stay Free” gaat het gas er weer flink op waarna het album zijn weg vervolgt met het enigszins catchy, maar stevige “Hell And Back”. Ook het volgende “Only Death” is wat meer metal gericht, luister maar eens naar het solowerk van beide gitaristen halverwege deze song. Het afsluitende “Defiant” is opnieuw een furieuze hardcore song dus de fans van het eerste uur kunnen gerust zijn.

Met ‘Keepers Of The Faith’ heeft Terror opnieuw een prima album afgeleverd, voorzien van felle hardcore gemixt met stevige en thrash georiënteerde metal. Het geluid en de productie is zoals een hardcore album betaamd, bruut, hard en zuiver dat lekker uit je speakers knalt. Fans van het voorgaande werk van de band zullen dan ook niet lang na hoeven denken en halen met deze release een prima album in huis. Het album zal tevens in verschillende uitvoeringen uitkomen waaronder een Europese en Amerikaanse digipack uitvoering voorzien van een uitklapbare poster.

Verder zal de band op 28 september live te zien zijn in de Bibelot te Dordrecht en op 10 oktober in de Kade te Zaandam in het kader van de Hell On Earth Tour 2010. Terror zal tijdens deze tour bijgestaan worden door onder meer All Shall Perish, Everytime I Die, The Acacia Strain, Down To Nothing, Thick As Blood. (Eugene Straver)

01. Your Enemies Are Mine
02. Stick Tight
03. Return To Strength