Sarah Jezebel Deva A Sign Of Sublime

Rising Records

Sarah Jezebel Deva

Zangeres Sarah Jezebel Deva vergaarde vooral bekendheid als achtergrondzangeres van Cradle Of Filth en Therion. In 2006 bracht zij met haar eigen band Angtoria het album ‘‘God Has A Plan For Us All’ uit en nu een aantal jaar later heeft madam haar eerste soloalbum opgenomen. Het album heeft de titel ‘A Sign Of Sublime’ en zal op 15 februari via Rising Records verschijnen. Op dit soloalbum wordt Sarah onder andere bijgestaan door Dave Pybus en Martin Powell, (beide bekend van Cradle Of Filth) en Max Blumos (ex-Trigger The Bloodshed). De songs werden vervolgens geschreven met Ken Newman die tevens de gitaar ter hand nam.

Het album opent met een mooi piano intro in de vorm van “Genesis”. De song gaat vervolgens naadloos over in “A Sign Of Sublime”, de song is voorzien van heavy riffs, krachtige drumpartijen, brede toetsenpartijen, symfonische arrangementen en dit alles wordt gedragen door de mooie vocalen van Sarah. Wat verder opvalt zijn de invloeden van een band als Cradle Of Filth. Tijdens het volgende nummer als “She Stands Like Stone” zijn deze invloeden al wat minder goed hoorbaar en gaat het er wat rustiger aan toe waarbij de zangpartijen wat lager zijn dan we van Sarah gewend zijn. “The Devil's Opera” is dan weer heel wat anders, de song is begint meteen erg bombastisch en doet mij meer denken aan een filmsoundtrack voorzien van de opera-achtige vocalen van Sarah. Het volgende “They Called Her Lady Tyranny” had vervolgens zo op een album van Cradle of Filth kunnen staan. De song is voorzien van een snelle, melodische riff en donkere zangpartijen. Deze lijn van snelle riffs en melancholische zangpartijen wordt vervolgens voortgezet op “The Road To Nowhere” en “Your Woeful Chair”. Het voorlaatste, korte “Newborn Failure” is dan een rustige overgang naar het bijna poppy aandoende “Daddy's Not Coming Home”. Een zeer rustige en toegankelijke ballad voorzien van een kritische noot.

Met ‘A Sign Of Sublime’ heeft Sarah een divers en afwisselend album afgeleverd voorzien van diverse stijlen van stevige metal tot gothic en van gothic tot pop-achtige ballads. Al met al zal dit voor fans van Cradle Of Filth wel allemaal wat te soft zijn, maar wie de stem van Sarah een warm hard toedraagt kan met dit album gemakkelijk uit de voeten.

01. Genesis
02. A Sign Of Sublime
03. She Stands Like Stone