Mongo Ninja No Cunt For Old Men

Indie Recordings

Mongo Ninja

Op 25 juni zal het tweede album van de Noorse metal punk formatie Mongo Ninja verschijnen. Het album heeft de titel ‘No Cunt For Old Men’ meegekregen en zal via Indie Recordings uitkomen. De band bestaat onder meer uit leden of voormalig leden van bands zoals Emperor, The Cumshots, Blood Tsunami, Aborym, Scum, Hellride, Datsun, Bomberos, Hurra Torpedo, Weapons of Ass Destruction, Tombstone en Slingshot. Heel wat zullen we maar zeggen, verder detail is dat de band het album in slechts 48 uur opnam, de opnames vonden overigens plaats in de Caliban Studios in Noorwegen.

Het album opent met “Mongo Ninja Attack”, een up-tempo song die muzikaal wel wat aan een mix van Motörhead, Turbonegro en Death Breath doet denken, maar dan wel wat rommeliger en voorzien van de nodige punk, heavy en thrash metal invloeden. Ook zijn de teksten ook een stuk simpeler dan die van beide bands en lijken totaal nergens over te gaan. Luister maar een naar de teksten van nummers als “Broken Cock”, “Wheelchair Hooker” of het snelle “Shithead Convention”. De songs zijn verder voorzien van degelijk en scheurend gitaarwerk en ook drummer Bård draagt zijn steentje bij. “Fuck It All” is vervolgens een snelle punksong van net iets meer dan een minuut. Het stevige “Shotgun Wound (My Last Tattoo)” past dan weer wat beter in de stevige metal hoek. Ook het volgende “Pissing In The Wishing Well” ligt in hetzelfde straatje, waarop “I Hate Your Girlfriend” weer stevige punkinvloeden bevat waarna het zeer korte titelnummer het album op brute wijze afsluit. In een tijdsbestek van zo’n dertig minuten worden er maar liefst 14 nummers doorheen geramd, als dat geen punk is dan weet ik het ook niet meer.

Met ‘No Cunt For Old Men’ levert Mongo Ninja een album met een hoog tempo af, voorzien van de nodige punk en metal invloeden. Muzikaal is het allemaal niet zo bijzonder, de band is nu eenmaal niet geheel strak en wat betreft de teksten neemt de band geen blad voor de mond. Tevens is de productie niet echt hoogstaand, dus fans van het rauwere, ruigere werk zullen dit album misschien nog wel weten te waarderen.

01. Mongo Ninja Attack
02. Broken Cock
03. Dead To Me