Masachist Death March Fury

Revolution Records / Witchinghour Productions

Website : Masachist

Masachist is een Poolse death metal band die is opgericht door gitarist Thruffel (Azarath, Yattering) en drummer Daray (Dimmu Borgir, Vader, Vesania). In de gelederen vinden we verder zanger Pig (Decapitated), gitarist Aro (Shadows Land) en bassist Heinrich (Vesania, UnSun). We kunnen dan ook stellen dat we hier met een degelijke all-star death metal band te maken hebben.

Het album opent met het snelle “Unveil The Grave”, de song is voorzien van razende blastbeats, snelle riffs, brute grunts en felle gitaarpartijen. Ook het volgende “Inborn Obedience” doet hier niet veel voor onder en is nagenoeg nog sneller. Tijdens het zware ‘Open the Wounds’ wordt de band bijgestaan door Ross Dolan van Immolation die vrolijk een deuntje meebrult. De rechtlijnige songstructuren in samenloop met de snelle drumbeats zorgen echter voor vrij weinig afwisseling waardoor ik het na een aantal nummers wel gehoord heb. De verassing komt dan ook met het wat langzamere “Appearance of the Worm”. Deze song zorgt voor de nodige afwisseling en doet mij zo nu en dan aan een band als Morbid Angel denken. Hierna gaat de band echter weer in hoog tempo door en na een tijdbestek van net iets meer dan een half uur heeft de band er in totaal elf nummers doorheen weten te rammen. En dit is dan nog inclusief de twee bonus tracks in de vorm van niet eerder uitgebrachte demo nummers uit 2007, te weten “Open The Wounds” en “Malicious Cleansing”.

Het resultaat mag er zijn, met ‘Death March Fury’ heeft Masachist een zeer degelijk death metal album weten af te leveren. De band bezit voldoende kwaliteit en ook de songs zitten goed in elkaar. Fans van bands als Cannibal Corpse, Vomitory, Kataklysm en Poolse death metal voorzien van snelle drumbeats, razende gitaarpartijen en straffe riffs weten dan ook genoeg, en halen dit album zo snel mogelijk in huis.

01. Unveil The Grave
02. Inborn Obedience
03. Womb