Ingraved Onryou

Power Pain Records

Ingraved

Eind oktober is het album ‘Onryou’ van de Italiaanse band Ingraved uitgekomen via Power Pain Records. De band werd in 2001 opgericht en na enkele demo’s en EP’s verscheen in 2006 het debuutalbum ‘Hatred From Outside’. Volgens de bijgeleverde biografie maakt de band een mix van moderne extreme metal en hardcore, wat we eigenlijk kunnen vertalen in metalcore voorzien van de nodige thrash en deathmetal invloeden. Wat betreft de titel ‘Onryou’, deze is afgeleid uit de Japanse folklore en betekent dat een geest terug kan komen om wraak te nemen. Voor de band betekent dit de wederopstanding na vele jaren van ploeteren in de metal scene en het overwinnen van persoonlijke tegenslagen.

Het album gaat fel van start met “Bad Karma”, waarbij de song voorzien is van furieus gitaarwerk, krachtige drumpartijen en waarbij de zang wordt afgewisseld tussen brute grunts en melodieuze stukken. Ook de volgende nummers liggen in hetzelfde straatje, melodieuze partijen die worden afgewisseld met felle, thrashy riffs en groovende passages. Het krachtige “Redemption” is voorzien van een heerlijk tempo en ook het uptempo “Showtime For My Apocalypse” is een aanrader. Het voorlaatste “The Cure” kent een wat meer traditioneel metal geluid, waarna het album wordt afgesloten met het groovende “Of A Promise Broken”.

Met ‘Onryou’ hebben deze Italianen een degelijk metalcore album afgeleverd, waarbij de band overtuigend uit de hoek komt. Op de productie valt verder niet veel aan te merken want het geluid is gewoon helder en zuiver. Het album is echter wat aan de korte kant, want de tien nummers worden in een tijdbestek van slechts 35 minuten afgewerkt. Daar komt nog eens bij dat de band niet heel origineel klinkt waardoor we niet echt van een spectaculair album kunnen spreken. Slecht is het echter evenmin, dus fans van goed klinkende metalcore moeten deze band zeker eens een kans geven.

01. Bad Karma
02. Onryou
03. Kawaii