Elimination Destroyed By Creation

Rising Records

Website : Elimination

Het eerste album van deze Britse vijfkoppige band Elimination zal op 19 april via Rising Records worden uitgebracht in Europa. De band bestaat alweer zo’n drie jaar en bracht inmiddels twee EP’s uit, te weten ‘Welcome To Deathrow in 2007 en ‘Nightmare Asylum’ in 2008. Hierop wisten de mannen uit Ipswich een deal te scoren met Rising Records. Het debuut, dat de titel ‘Destroyed By Creation heeft meegekregen werd opgenomen in de Palour studios.

Als de cd begint, hoor je eerst nog een rustig intro maar al gauw worden we weggevaagd met stevige thrash, voorzien van, schreeuwerige zang, vette gitaarriffs en snoeiharde drums. Het volgende nummer “The Rage Within” maakt me nieuwsgierig naar meer. Deze song weet me te grijpen met de stevige, snelle thrash en lekkere gitaren. Ook “Slaves To A Tyrant's Reign” is een heerlijk nummer met hierin vooral strakke riffs en een aantal gierende solo’s. Het lukt deze Engelsen dan ook om de vibes en sound van de wel befaamde Bay Area bands in hun muziek te verwerken. Toch geven ze er ook een vleugje vernieuwing en eigen insteek aan. Luister maar eens naar een nummer als “The End Of Days”, waarbij het moeilijk wordt om je hoofd stil te houden. De song bevat felle riffs, maar is ook voorzien van een verassende break. Het nummer “Release The Anger” klinkt vet en dat is mede te danken aan de vette basslijnen van Justin Smith. Dit nummer heeft ook een paar goede vette solo’s. Het album wordt vervolgens afgesloten met het uitstekende, acht minuten durende “Destroyed By Creation”, klasse!

Met ‘Elimination’ leveren de Engelse thrashers een prima album af dat met ruim zestig minuten een ruime voldoende scoort. Kortom een vette thrash plaat die fans van band als Municipal Waste, Anthrax, Onslaught, Gama Bomb, Megadeth en Evile dan ook wat mij betreft gewoon aan kunnen schaffen. (Talitha Martijn)

01. Straight To Hell
02. The Rage Within
03. Slaves To A Tyrant's Reign