Crematory Infinity

Massacre Records

Website : Crematory

Het Duitse Crematory timmert al zo’n negentien jaar aan de weg en het eerste album van de band stamt uit 1993 waardoor de band door de jaren heen een solide fanbase heeft weten op te bouwen. Het nieuwste album van de band is op 29 januari via Massacre records verschenen en heeft de titel ‘Infinity’ meegekregen.

Het nieuwe album weet de lijn vast te houden die op de vorige release ‘Pray’ werd ingezet, waarbij de band weer terugkeerde naar het geluid uit hun beginperiode. Ook op deze nieuwe release weet de band een donker en doomy sfeertje te creëren, waarbij de toetsenpartijen modern en fris klinken. De riffs zijn heavy en de refreinen zijn toegankelijk zoals goed merkbaar is tijdens opener “Infinity”. Natuurlijk is de link met het gothic genre door de typische toetsenpartijen en meerstemmige zangpartijen gemakkelijk gemaakt. Luister maar naar nummers als “Out Of Mind” en “A Story About”, echter Crematory is toch meer dan dat zoals tijdens het snelle en thrashy “Where Are You Now“. Verder bevat het album de Depeche Mode cover “Black Celebration” dat voorzien is van langzame en slepende zangpartijen. Tijdens het zware en energieke “No One Knows” worden we nog eens wakker geschud, alvorens het album wordt afgesloten met het in het Duits gezongen “Auf Der Flucht”.

Met ‘Infinity’ heeft de band dan ook een aangenaam en afwisselend album afgeleverd dat niet snel zal vervelen. De opbouw van de songs is uitstekend en ook aan het commerciële aspect is gedacht, want de ballad die het album afsluit zou zomaar een grote hit op de Duitse radio kunnen worden. Met de productie zit het ook wel goed en fans van de band die het voorgaande werk wel konden waarderen zullen met deze nieuwe release niet teleurgesteld worden.

01. Infinity
02. Sense Of Time
03. Out Of Mind