Crematory Black Pearls

Massacre Records

Crematory

Tegen het einde van het jaar is het meestal tijd om een bepaalde periode te overbruggen. Zo worden er vaak live of verzamel albums op de markt gebracht. Op deze manier blijf de band toch onder de aandacht van de fans en is het voor de platenlabels een mooie manier om nog geld uit de zakken van de fans te kloppen. Dit is dus ook het geval met deze release van Crematory want ‘Black Pearls’ is een verzameling van de beste nummers die de band de afgelopen jaren heeft opgenomen. De band timmert alweer zo’n twintig jaar aan de metalen weg en het eerste album van de band stamt uit 1993. De band heeft door de jaren heen dan ook een solide fanbase weten op te bouwen.

Uit de twaalf studioalbums die de band tussen 1993 en 2010 uitbracht is gekozen voor zowel Engelstalige als Duitstalige songs. De songs staan in dit geval compleet door elkaar en ook staan de nummers niet in chronologische volgorde. In de honderdvijftig minuten krijgen we dan ook een compleet overzicht uit het hele oeuvre van de band voorgeschoteld. Wat valt er dan nog verder te vertelen over deze release, voor de liefhebber is ‘Black Pearls’ een leuke aanwinst voor zijn of haar cd collectie en voor wie de band nog niet kent is dit een aangename kennismaking.

Verder is er ook nog een special edition verkrijgbaar die vergezelt gaat van een DVD. Op deze DVD vinden we onder meer alle video clips die de band ooit opnam, backstage opnames en een complete live show, welke werd opgenomen op het prestigieuze Wacken Open Air festival. Al met al genoeg extra’s voor de echte fan van de band om tot kopen over te gaan.

CD1:

01. Infinity
02. Fly