Bon Jovi The Ultimate Collection

Universal Music

Bon Jovi

De feestdagen van de december maand zijn weer aangebroken en natuurlijk is het dan weer tijd voor diversen artiesten en labels om een live of verzamel album op de markt te brengen. Dit is natuurlijk goed voor de verkoopresultaten, maar ook voor de artiest zelf om tussen twee albums door een nieuwe album in de winkels te hebben liggen. Zo ook dus in dit geval van Bon Jovi, want sinds begin november ligt ‘The Ultimate Collection’ in de schappen. De uit New Jersy afkomstige Rockband Bon Jovi verkocht in de jaren tachtig en negentig miljoenen albums en bracht de band hit na hit uit met als hoogtepunten de albums ‘Slippery When Wet’ (1986), ‘Keep The Faith’ (1992) en ‘Crush’ (2000) met daarop de megahit “It's My Life" waarmee de band zelfs in Nederland enkele weken op nummer 1 in de top veertig stond. Wat betreft het geluid van de band, de stevige rock uit de beginjaren heeft inmiddels plaats gemaakt voor radio vriendelijke pop rock, maar nog steeds kan Bon Jovi op een grote schare fans rekenen. Inmiddels is Bon Jovi dan ook tot een stadion act gepromoveerd, waarbij de band door de jaren meerdere hits wist te scoren.

Het is dan ook niet zo verwonderlijk dat deze verzamelaar uit maar liefst twee cd’s bestaat. Natuurlijk kunnen we op de release genieten van klassiekers als “Livin’ On A Prayer”, “You Give Love A Bad Name”, “It’s My Life”, ”Runaway” en “Blaze Of Glory “. Maar naast al deze hits heeft de band ook vier nieuwe songs opgenomen, te weten de nieuwe single “What Do You Got?”, “No Apologies”, “This Is Love, This Is Life” en “The More Things Change”. Verder heeft de band nog een vijfde nummer opgenomen dat alleen via iTunes verkrijgbaar is.

Het is natuurlijk wel zo dat lang niet alle grote hits deze verzamelaar hebben weten te halen, zo missen we bijvoorbeeld nummers als “Thank You For Loving Me”, “One Wild Night” en “Something For The Pain”. Verder zal het album een exclusief, 64 pagina’s tellend boekwerk getiteld “Bon Jovi & Nederland” bevatten met daarin de geschiedenis van de band in Nederland aan de hand van getuigenissen, foto’s en memorabele momenten. Denk hierbij aan de eerste keer dat Bon Jovi in Nederland speelde, in het voorprogramma van Kiss, in de IJsselhal in Zwolle in 1984. In dit boekje is er ook speciaal ruimte vrij gemaakt voor de fans en hun verhaal, vertellen Bon Jovi fans in Nederland over hun ervaring met de band en hoe zij de concerten hebben beleefd. Al met al genoeg reden dus voor de fans van Bon Jovi om tot aanschaf van deze release over te gaan, en mocht je nog niets van deze prima band in huis hebben dan is dit een mooi moment dat alsnog te doen. ‘The Ultimate Collection’ is dan ook het beste verzamel album van de band tot nu toe, mede omdat de grootste hits zijn vertegenwoordigd en omdat het ook nog eens de complete carrière van de band beslaat van 1983 tot 2010.

Tracklist :

Disc 1
01. Livin’ On A Prayer