Black Thoughts Bleeding Stomachion

Silverwolf Production

Black Thoughts Bleeding

Eindelijk weer eens een echte cd in handen. Dit keer van nieuwkomer Black Thoughts Bleeding. Dit is hun debuut full length album genaamd ‘Stomachion’. Zoals de band zelf aangeeft vallen ze in het thrash/metalcore genre. Een genre die veel populariteit beleeft tegenwoordig met bands als Killswitch Engage, As I Lay Dying en Soilwork. Deze stijl invloeden van de genoemde bands zijn zeker terug te vinden op het album. Maar verassend genoeg komen er ook invloeden van bands in terug die niet echt in dit genre te plaatsen zijn. De band is in korte tijd erg populair geworden en hebben al menig groot festival gedaan. Zo zijn ze stage finalist geworden op het Summer Breeze festival in 2008. Ze zijn veelvuldig genoemd in allerlei bladen die eigenlijk alleen maar vol lof over ze spreken.

Nu kan ik ook niet veel anders dan vol lof over deze band zijn. Voor een nieuwe en opkomende band zijn ze erg goed. De muziek is erg divers en niet zo recht toe recht aan. Het is een mengeling van nieuwe stijl metal met thrash en hardcore invloeden. Er zitten veel drijvende stukken in wat betreft drum en gitaar. Afgewisseld met ingewikkelde gitaarpartijen en strakke soms onverklaarbare bridges. Er zit in veel nummers tevens een soort catchiness, die je echt te pakken neemt en je blijft boeien. De zang wil ik toch even apart noemen. De band heeft volgens eigen zeggen 1 zanger. Op het album zijn zware scream stukken horen en ook super clean delen. Ik kan daar maar 1 conclusie aan verbinden deze zanger heeft talent. Veel bands hebben voor deze afwisseling vaak 2 zangers die ieders hun eigen deel voor rekening nemen. Alle vier de heren beheersen hun instrumenten erg goed en laten het erg simpel lijken. Een band die mij op album en hoogstwaarschijnlijk live ook, erg boeit. Black Thoughts Bleeding is dan ook een band die het binnen het metalcore genre waarschijnlijk goed zal gaan doen. (Bernard Bruins)

01. Namaste
02. Bloodred Struggle
03. My Past, your Fault