Big Ball Hotter Than Hell

AFM Records

Website : Big Ball

Het album ‘Hotter Than Hell’ van Big Ball is op 19 maart via AFM Records verschenen. Verder ontbreekt mij alle informatie van deze band en na een korte zoekactie op internet word ik ook al niet veel wijzer. Zowel de website als ook de myspace pagina’s van de band bevat minimale informatie. Echter een ding is me al snel duidelijk, het Duitse antwoord op AC/DC heeft de naam Big Ball meegekregen.

Na de eerste tonen van opener “Double Demon” kan ik concluderen dat we hier te maken hebben met een regelrechte AC/DC kloon. Niet alleen het de band klinkt zoals de Aussies maar ook de zanger is een regelrechte kopie van zanger Brian Johnson, luister maar een naar een nummer als het catchy “Porna Lisa”. Maar ook nummers als “Hell Whores & High Heels” en “Hotter Than Hell” mogen er best zijn. De band ademt rock ’n roll en het valt niet mee om stil te blijven zitten. Echter heel vernieuwend is het allemaal niet en als je niet beter zou weten zou je bijna denken dat AC/DC de opvolger van in 2008 verschenen “Black Ice” al uitgebracht heeft. De riffs lijken dan ook als twee druppels water en ook de gitaarsolo’s lijken zo van Angus Young te komen. Uitschieters op het album zijn onder meer het groovende en slepende “Wrecking Ball” en het uptempo “Riding With The Devil” dat het album afsluit.

Met ‘Hotter Than Hell’ heeft Big Ball een prima album opgenomen dat vooral fans van AC/DC, Airbourne, Rose Tattoo en The Awnser aan zal spreken. De productie is prima en ook op het geluid valt verder niet veel af te dingen. Nogmaals, origineel is het allemaal niet maar omdat AC/DD slechts twee albums in de laatste tien jaar heeft uitgebracht mogen we met dit album zeker niet klagen en krijgen we gewoon meer van hetzelfde voorgeschoteld. Big Ball zal overigens binnenkort nog in ons land te zien zijn, en wel op zaterdag 27 maart in het Podium te Hardenberg waar de band het voorprogramma zal verzorgen van het Engelse Saxon.

01.Double Demon
02.Porna Lisa
03.Big Ball Crew